Kan ikke se for meg at en slik operasjon ikke skal kunne gjøres uynlig? Jeg tenker da hvertfall på ujevnheter, og dårlig lakk. Ikke at skjermen er 1mm lenger ut, inn eller til siden...TurboLars N383 skrev:En løs hjulbue koster vel sikkert 400kr (?)tipper jeg . Vet ikke om man får det til ng900 jeg ?Talker skrev:Hva koster løse hjulbuer da?
Bare lakkeringen da? Levert inn ferdig spaklet..
Går det ann å punktlakke? Altså, slippe å lakkere hele skjermen. Har hørt om at det blir gjort, og at eier i disse tilfeller knapt kunne se at det var lakkert, men nå er vel kanskje jeg litt mer kresen på lakken enn de...
Lakkering koster vel alt fra 2-10k kr .
Kan lakkere mindre enn hele bakskjermen ja , kan også "tone/flekke" whåtever , men det hadde jeg ikke giddi . En annen mulighet er jo å bare lakkere opp til den knekken midt på bakskjermen .
En tidligere reperasjon vil alltid synes uansett hvor flink man er så lenge man vet hva man skal se etter . Noen er jo såklart mer "blinde" enn andre , og synet på noe som er strøkent er ekstreeemt forskjellig
Rustflekker
Moderator: Moderatorer
- Talker
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1429
- Navn: Christian Franset
- Bil: ng900
- Sted: Molde
Re: Rustflekker
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Greit nok at man får det "usynlig" , det er jo også meningen , men det vil alltid være mulig å se at det har vært gjort noe der fordet , var bare det jeg sa 

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Talker
- 1,5 bar
Oki...
Men man får løse hjulbuer håper jeg? Ellers er alternativet å skjære ut fra en bil på dynga?

- Jørgen 900
- 1.2 bar
- Bil: '95 900SE og '83 99GL
- Sted: Hamar
Eller å kjøpe plater selv å bøye til da??Talker skrev:Oki...Men man får løse hjulbuer håper jeg? Ellers er alternativet å skjære ut fra en bil på dynga?
med mindre du skal bytte hele hjulbuen?
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Du bruker ikke noe fra en bil som er like råtten , da lager du hjulbua selv 

STCN #383
- Talker
- 1,5 bar
Problemet er noen bobler i lakken, som akkurat har sprukket. Dette er akkurat på yttersiden av hjulbuen. Dette i seg selv er jo ikke så mye. Men i falsen, mellom platene kan du si. Det er der alt skjer. Der har det begynt å bølge seg, og gå litt ifrahverandre. Regner med at det er her det kommer ifra. Og når det er fra innsiden og ut, så er det ikke vits å gjøre noe smågreier på utsiden...
Med mindre noen har en fiffig idé, så regner jeg med at her må det skjærest ut(kanskje ikke så mye, men må fortsatt skjæres) og sveises inn nytt...
Med mindre noen har en fiffig idé, så regner jeg med at her må det skjærest ut(kanskje ikke så mye, men må fortsatt skjæres) og sveises inn nytt...