Jepp, skal etterstramme slangeklemmene når jeg skal under panseret i ettermiddag/kveld.Macgeier skrev:Som andre nevner etterstram til slangeklemmene der du ser svetting.
Og hvis det ikke rakler i kjedene så kan du kanskje kjøre en god stund til så lenge du prakriserer hyppige oljeskift, og bruker et oljefilter som er utviklet for lavfriksjonmotorer og skitne dieselmotorer![]()
Ikke bruk Saab Long life oljefilter, skaff deg et bedre oljefilter og forsøk med halvsyntetisk 10W40 olje i 10.000km for å sjekke om oljeforbruket "stopper".
Jeg mener at kravet til "supersyntetisk" olje er kommet på grunn hensynet til det dårlige oljefilteret til GM (Saab long life) og ikke av hensynet til motorenMed et bra oljefilter(gode kaldstartsegenskaper, bedre filtrering og større effektivt filterareal) så kan man fint bruke 10W40 olje
Da blir det også oljeskift (har dog kjøpt 5w40 olje, har stort sett gått i 5w30 tidligere..) og får håpe Tecneco OL-40 får plass under der, hvis ikke stjeler jeg et Fram-filter av fatter'n