Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 16 des 2010, 18:16
Andreas N1194 skrev:.... eller synkroniseringsgaflene inni kassa
Hva er det??

Synkringene du mener? ...eller skiftegaflene kansje

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 16 des 2010, 18:45
http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... 7854653087
Er vel dette som er bilen du snakker om?
Det er jo en 4-dørs, de er verd mindre enn combicoupe'ene.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
-
Kontakt:
Legg inn
av Andreas N1194 » 17 des 2010, 08:56
Tor N12 skrev:Andreas N1194 skrev:.... eller synkroniseringsgaflene inni kassa
Hva er det??

Synkringene du mener? ...eller skiftegaflene kansje

Synkegafler, schmynkegafler, shiftegafler... Det er de ja

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 17 des 2010, 10:41
Også er den litt snål og få i 3 gir, og det bare skraper da jeg setter den i 3 gir, og istad låste den seg der og måtte slåkke bilen før jeg kunne ta den ut av 3 gir
Det kan ikke være clutchen som ikke løser ut som den skal?
-
janrune
- Innlegg: 10
- Registrert: 14 des 2010, 20:45
- Bil: Saab 900 16v Turbo
- Sted: Byrkjelo Sogn og Fjordane
Legg inn
av janrune » 18 des 2010, 20:39
Stemmer at det er den ja

Ja fant ut at dei var verdt mindre ja

Saab 900 16v Turbo-
Opel Omega 2.0i CLUB 92-
-
janrune
- Innlegg: 10
- Registrert: 14 des 2010, 20:45
- Bil: Saab 900 16v Turbo
- Sted: Byrkjelo Sogn og Fjordane
Legg inn
av janrune » 18 des 2010, 20:40
Atzz N1868 skrev:
Også er den litt snål og få i 3 gir, og det bare skraper da jeg setter den i 3 gir, og istad låste den seg der og måtte slåkke bilen før jeg kunne ta den ut av 3 gir
Det kan ikke være clutchen som ikke løser ut som den skal?
Hmm, janei si det. Clutchen funker hvertfall bra ellers som jeg har merket hvertfall

Saab 900 16v Turbo-
Opel Omega 2.0i CLUB 92-
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 21 des 2010, 08:50
Jeg gjetter en cola og en uiskrem på at det er synkroniseringsringer. Muligens også noen bøyde girgaffler og andre slitne deler. Du får høre med Ronny her på forumet. Han er litt guru på og900 kasser. =)
//Johan
-
Andreas N1194
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
-
Kontakt:
Legg inn
av Andreas N1194 » 21 des 2010, 10:24
Johan N828 skrev:Jeg gjetter en cola og en uiskrem på at det er synkroniseringsringer. Muligens også noen bøyde girgaffler og andre slitne deler. Du får høre med Ronny her på forumet. Han er litt guru på og900 kasser. =)
//Johan
Evt send den til Kenth og få den overhalt?

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible
California Cruiser MK3