Hyggelig at alle modellene har sine beundrere!
Svært mye mer fjæringskomfort fra OG900 til NG (GM) 900 er en annen tolkning, samt behagelige kjøreegenskaper med tidlig varsel om glatt føre pga understyringen, men dog litt giftige og inkonsekvente egenskaper ved overdreven gass-oppslipp og provoserende ratting midt i en sving på glatta, til motsetning fra f.eks Ford Mondeo fra samme tid.
Lakkproblem pga galvaniske strømmer i ny type gummilister, fjærbrudd, andre lakk/rust problemer delte den med Mercedes og flere andre i samme periode.
Tidlige modeller var ikke perfekte, f.o.m 1996 ble mange skavanker utbedret.
Til en nykommer som får hengegeip pga rust nederst på dørene:
Rust nederst i dørbladet kan kreve litt innsats hvert år, men det er mest kosmetisk, dog anbefalt å stoppe med sandblåsing eller bytte av komplett dør, faktisk en ganske enkel jobb.
Det er kraftige stålbjelker lenger opp i døren.
Til tross for mangeårig kjøring i saltlake og vanskjøtsel med manglende olje/voks-tilføring i dørene har vi fremdeles samme dører, dog med litt rustgjennomslag som pusses lett og lakkes hver sommer.
Tips: Fjern plastfugen over sveisekantene på innerste og nederste del av døren. Den holder på fuktigheten.