V?LERBANEN P? FREDAG 6 MAI

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Lars H N40
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Lørenskog

Legg inn av Lars H N40 » 07 mai 2005, 09:48

Gutter, takk for en flott dag og at dere stilte opp. Derfor var vi istand til å arrangere denne hyggelige stunden.

Vi ble 3 biler og 2 sykler. Vi hadde banen fra 11.30 til 15.00. Helt for oss selv. Det var 2 Porcher vi kappkjørte mot av og til. Så her var det ikke mye kø!!

Frode fikk Kjetil Bolneset ved sin side og etter noen runder med gode råd gikk Sølvpilen hans 25 km/t fortere igjennom sjikanen. Ikke verst.
Kjetil kan sine saker.

Kasper og mine Bridgestone S03 dekk fikk mye juling og blir pensjonert nå. Pirelli P Zero Nero kommer på idag.

Den ene av våre motorsykkel venner har et svin av en sykkel. Honda RR tror jeg.
Han klarte 230 km/t på langsiden!!!
Men Robert Uhr, fra Nordic Uhr, i sin gamle 900 klarte 220 km/t sist vi var der. Det er ikke så galt det heller. I år blir bilen hans mye råere. I fjor kjørte han fra 0 - ca. 230 km på drøye 11 sekunder! Med 5 girskift.

Men sykkelen klarte ikke å kjøre fra meg i svingene. Det er jo en liten trøst.

Bremsene mine holdt målet. AP racingbremser med Red Stuff. De trenger litt oppvarming, men de ga en kolosal bremseeffekt og kontroll. De er bare så mye beder enn Grenn Stuff og lignenede.
Stor takk til Brakes Norge i Oslo.

Bilder, tja det hadde vi ikke mye tid til å ta denne gangen.
Utrolig hvor fort 3 1/2 time går. Og hvor sliten du blir etter en kanondag på banen.

Til deg som har lyst å være neste gang, planlegger vi en ny treff på Vålerbanen etter sommerferien. Da blir det en ettermiddag fra kl 15 og utover, og det blir lettere å få det inn i kalenderen din.
Lars

Svar