Så da blir det nok et par øl i sommer tenker jeg.
Moderator: Moderatorer
passe fint. eg fylle år i oktober så då e det bare å invitera nordøve og spandera festAndreas N1194 skrev:Selv skal jeg feire i oktober, da har vel stort sett alle de andre her brukt opp sine penger tenker jeg
Ta med og900en du, så kommer nok Ottar, Audun og Svein også, så skal vi se om ikke vi får med barte-avdelingen på Trolla også, så blir vi jo en god gjengFrode N073 skrev:passe fint. eg fylle år i oktober så då e det bare å invitera nordøve og spandera festAndreas N1194 skrev:Selv skal jeg feire i oktober, da har vel stort sett alle de andre her brukt opp sine penger tenker jeg![]()
Akkurat samme situasjon her, faktiskenebakksaab skrev:fikk brevet i dag etter jobben...
5000 tilbake, enda jeg er student.... ikke ferdig med fradragene enda da seff:D
hehe. kjøre ikkje OG'en vinterstid. iallefall ikkje så langt. men har tilgang på billig flyreise så det ska ikkje stå på det.Andreas N1194 skrev:Ta med og900en du, så kommer nok Ottar, Audun og Svein også, så skal vi se om ikke vi får med barte-avdelingen på Trolla også, så blir vi jo en god gjengFrode N073 skrev:passe fint. eg fylle år i oktober så då e det bare å invitera nordøve og spandera festAndreas N1194 skrev:Selv skal jeg feire i oktober, da har vel stort sett alle de andre her brukt opp sine penger tenker jeg![]()
Spørsmålet er om en får kostpengar eller ei. Får en kostpengar er det spesifisert på løns og trekkoppgåva.alex_ander3@hotmail.com skrev:Spør her jeg...
På jobben min så jobber vi helgevakter. Det vil si 48 timer i strekk. Noen på jobben sa vi kunne få noe diett/kost ett-ellerannet skattefratrekk.. Har prøvd å finni det, men står ikke noe på brevet jeg fikk...
Slik eg oppfatter det får du ikkje trekke for kosten sidan det er fast skiftarbeid og under 48 timar.3.2.7 Merkostnader til kost og losji mv. ved opphold utenfor hjemmet
Må du av hensyn til arbeidet bo utenfor hjemmet, har du krav på fradrag for merkostnader på grunn av fraværet hvis du har dekket kostnadene selv. Du regnes ikke å bo utenfor hjemmet hvis fravær om natten bare skyldes opphold på arbeidsplassen inntil to døgn (til og med 48 timer), og dette inngår som en del av din ordinære arbeidstid, f.eks. ved skiftarbeid, arbeid på mobilt arbeidssted og sammenhengende vakter.
Hjelle, N6 skrev:Spørsmålet er om en får kostpengar eller ei. Får en kostpengar er det spesifisert på løns og trekkoppgåva.alex_ander3@hotmail.com skrev:Spør her jeg...
På jobben min så jobber vi helgevakter. Det vil si 48 timer i strekk. Noen på jobben sa vi kunne få noe diett/kost ett-ellerannet skattefratrekk.. Har prøvd å finni det, men står ikke noe på brevet jeg fikk...
Får en ikkje kostpengar gjeld dette:
http://www.skatteetaten.no/Templates/Re ... O#post_3_2Slik eg oppfatter det får du ikkje trekke for kosten sidan det er fast skiftarbeid og under 48 timar.3.2.7 Merkostnader til kost og losji mv. ved opphold utenfor hjemmet
Må du av hensyn til arbeidet bo utenfor hjemmet, har du krav på fradrag for merkostnader på grunn av fraværet hvis du har dekket kostnadene selv. Du regnes ikke å bo utenfor hjemmet hvis fravær om natten bare skyldes opphold på arbeidsplassen inntil to døgn (til og med 48 timer), og dette inngår som en del av din ordinære arbeidstid, f.eks. ved skiftarbeid, arbeid på mobilt arbeidssted og sammenhengende vakter.
Er helgevaktene over 48 timar får en vel trekke ifrå 174 pr døgn om en har kokemuligheit og 269 pr døgn om en ikkje har kokemuligheit. Dessuten må du "sansynliggjere" type bustad om du krev 269 pr døgn.
For min del brukar eg å skrive ned døgna eg har jobba kvar veke i eit word-dokument som eg har på lur om det skulle verte spørsmål. Er ihvertfall eg har tolka det.