Justering av gir, 5.gir og revers blokkert

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Justering av gir, 5.gir og revers blokkert

Legg inn av Ingvar N629 » 04 sep 2006, 09:09

Etter å ha satt inn motoren min igjen får jeg bare i 1.-4. gir. Girstanga går ikke lenger til høyre enn 3./4. gir, og det er akkurat det samme om jeg skrur løs overføringa til girkassa igjen. Hvis noen har noen innspill som sparer meg for feilsøking og banning, blir jeg veldig glad!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 04 sep 2006, 10:47

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 sep 2006, 10:51

Den har jeg sett, men det er ikke overføringa til kassa som er problemet. Problemet er at jeg ikke får girstanga langt nok til høyre. Jeg tror det kan være girlåsen som er problemet, men får ikke vridd nøkkelen noe (står på OFF). Mulig å få opp låsen?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 04 sep 2006, 11:17

Høres ut som girlåsen er koplet inn mens girspaken og kassen ikke står i revers. Jeg ville prøvd å kople fra overføringen til kassa, sette den i revers, og så kople sammen overføringen igjen. Hvis spaken kan bevege seg til riktig posisjon ubelastet da... Girlåsen legger vel inn en sperre mellom 5. og revers.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 sep 2006, 16:08

Det har jeg prøvd, Trond. Stemmer det du sier, girlåsen er på, og spaken står ikke i revers.

Er det ingen som vet hva jeg må skru løs for å få av låsen? Jeg får vel demontere hele driten da..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 04 sep 2006, 17:06

Å få ut låsen er ikke noe prob. Bare å ta ut de svarte dekselet som sitter over hele "greia"

Men du må ha en 10'er eller en 12mm og kutte av sidene med en vinkelsliper. Med denne får du av 2/3 bolter som skrur den fast..

Husk og tegne opp hvordan kontaktene satt under ved tenningslåsen hvis den skal helt av..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar