Hei, jeg har en '95 900T. Den siste tiden har turboen ladet for mye ved rundt 3000rpm, tenningen kutter og det nykker godt i bilen.
Satt den inn på verksted hvor de mente at turboen var feilfri, og at det var katalysatoren som var ødelagt. Etter en ukes tid mente de imidlertid å vite at det var lambdasonden som var problemet, og byttet denne. Bilen virket frisk og rask i ca en uke så var det hele igang igjen.
Noen som har noen ideer eller har vært borti det samme? Kan ikke ha bilen stående på verksted i uke etter uke. Bilen er forøvrig ikke chipet eller trimmet på noen måte.
Mvh frustret student
Ujevnt Ladetrykk
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Re: Ujevnt Ladetrykk
En billig måte å forsøke å finne problemet på er å bytte alle vakumslanger rundt innsuget. Kjøp et par meter slanger og kapp og bytt en og en.Pettern skrev:Hei, jeg har en '95 900T. Den siste tiden har turboen ladet for mye ved rundt 3000rpm, tenningen kutter og det nykker godt i bilen.
Satt den inn på verksted hvor de mente at turboen var feilfri, og at det var katalysatoren som var ødelagt. Etter en ukes tid mente de imidlertid å vite at det var lambdasonden som var problemet, og byttet denne. Bilen virket frisk og rask i ca en uke så var det hele igang igjen.
Noen som har noen ideer eller har vært borti det samme? Kan ikke ha bilen stående på verksted i uke etter uke. Bilen er forøvrig ikke chipet eller trimmet på noen måte.
Mvh frustret student
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Hehe... Hva slags verksted er det? Ng900 Turbo har desverre ikke noe coil, eller dvs. den har coiler, men det kan ikke bli feilkoder på det. Den har tennkasett med 4 innebygde coiler, som ikke har noe selvdiagnose. Enten er den ødelagt eller så virker den. Den kan også gi lavere ladetrykk, men ikke for høyt.... Skulle gitt et tips på å sjekke wastegaten om den er treg, eller om slangene til magnetventilen er ødelagte eller selve magnetventilen.
Lykke til.
Lykke til.
lawicel CanUsb, og Tech2!