Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
rodney
- 0.7 bar

- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
-
Kontakt:
Legg inn
av rodney » 18 okt 2006, 23:51
Lurte på om turboen er gåen når det er slark i turbinen?
Var en for en stund siden som fortalte meg at det kunne være slark, men kun en vei og jeg husker ikke hvilken vei
Stemmer dette og hvilken vei er det.
Legger også til at turbo oppfører seg eksemplarisk uten noen form for ulyd.
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 19 okt 2006, 00:14
Man kan ha slark radielt, alltså vinkelrätt mot axelns längdriktning ( upp-ned ), det är som regel ingen fara då så länge inte kompressorn tar i huset!
Har man axielt slark, alltså i axelns längdriktning ( in-ut ) så har man garanterat problem, om inte nu så inom en när framtid.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
rodney
- 0.7 bar

- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
-
Kontakt:
Legg inn
av rodney » 19 okt 2006, 00:27
Takker for et raskt svar
Da kan jeg vente litt til før jeg bytter turbo

, da jeg kun kan bevege den litt opp og ned.
Rodney