Saab 900S, 95 modell. std 2.0 l uten turbo.
Motor : 190.000. Lekkasje begynt ved ca 170.000 km.
Denne har en egen tråd tidligere, men det var bare foreslått å fnne en på hogger'n. Det er mildt sagt vanskelig å oppdrive.
Rotoren sitter på en eneste del som det ikke ser ut til å være mulig å ta fra hverandre.
Inne i den skal det være en pakning.
Har noen skiftet en slik pakning noen gang?
Eller har noen en ad-hoc løsning.
Det spruter ikke olje akkurat, men det drypper en del ned på radiatorslanger osv.
Ny del koster 5000 kroner (Stønn)
Vennlig hilsen
Tom Hummel
Oljelekkasje innvendig i rotor/fordeler
Moderator: Moderatorer
er ikke en pakning inne i den.. bare glidelager.. det er fresa spiral i akslingen som skal forhindre olja i å pæle ut.. vanskelig å få tak i ny fordeler billig, så jeg vil anbefale deg å bestille i fra utlandet eller et billigere alt.
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]