Heisann, har stygge mistanker om at tidligere eier av Aeroen ikke likte å trykke noe særlig på gassen untatt når det virkelig sto om.
Men jeg liker å trykke på gassen i tide og utide.. så.....
Når motoren er kald og jeg starter den, så får jeg ettertenning, da ett stort stygt PANG fra potta.. også skjer det ikke mer enn at motoren går som normalt.
- Dette er jeg ikke noe særlig entusiast av.
Det startet mens jeg hadde bilen, og har funnet fram til (OBS! EKSPERIMENTIELL!) at om jeg vrir om nøkkelen til alle datasystemer har fått slått inn.. dvs. fram til når bensinnåla har begynt å bevege seg, også kutter jeg tenninga igjen, og gjør det samme, men starter bilen da, så kan dette unngåes.
Som sagt, den er eksperiemtiell, har bare fått prøvd det 2 ganger, og da har det fungert, men om den har fått stått tilstrekkelig lenge da, spørs bare.
Bytta hele vakumnettet i natt i håp om at det kunne være noe der da de gamle vakumslangene var pill råtten.
Takk for alle svar!
Ettertenning når motor er kald.
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Ettertenning når motor er kald.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero