Ringte Torshov på Holmen for å sjekke at de hadde det jeg skulle ha av standardting som f.eks
plugger
tennkabler
luftfilter
rotor + fordeler
og det viste seg at pluggene koster 149 PR STK (!) og er bestillingsvare, kablene koster 550, og luftfilteret 200! På min gamle 900c fikk jeg alt dette for et par hundrelapper. Fyren sa at den bilen hadde litt sære deler siden det var 2.1 liter. Rotoren hadde de ikke og kunne ikke få tak i.
NOen som vet hvorfor og hva som er annerledes annet enn motorvolumet? Og hvor man får disse delene billigere? Biltema?
En ting til: hva er forskjellen på 5.5J felger og 6J felger? Kan de brukes om hverandre?
Kjipe priser på sære deler til 2.1 l 16 valve?
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Re: Kjipe priser på sære deler til 2.1 l 16 valve?
Prøv speedparts.Saabfan skrev:Ringte Torshov på Holmen for å sjekke at de hadde det jeg skulle ha av standardting som f.eks
plugger
tennkabler
luftfilter
rotor + fordeler
og det viste seg at pluggene koster 149 PR STK (!) og er bestillingsvare, kablene koster 550, og luftfilteret 200! På min gamle 900c fikk jeg alt dette for et par hundrelapper. Fyren sa at den bilen hadde litt sære deler siden det var 2.1 liter. Rotoren hadde de ikke og kunne ikke få tak i.
NOen som vet hvorfor og hva som er annerledes annet enn motorvolumet? Og hvor man får disse delene billigere? Biltema?
En ting til: hva er forskjellen på 5.5J felger og 6J felger? Kan de brukes om hverandre?
Ang 5.5J og 6J er det vel bredden på felgen..
Styrer med DAB og AUX
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
Bilen bjynner vel å dra på åra, og da e vel ikkje usannsynli at fjørene dine er litt segne....For øvrig synes jeg bilen ligger lavt, ser nesten senka ut.
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
Nye fjærer er ikke dyre og verdt å kjøpe ny vist de er like gamle som bilen. ( Når man setter på nye fjærer og dempere så føles det som om man har en ny bil.
)
Men la deg ikke lure. Selv om du har en 2.1l så kan du sikkert bruke samme deler som på en 2.0. Du skal ikke tro at dele-listene til sånne forhandlere som Torshov og Mekonomen er de beste og mest komplette. Snakker av erfaring. Snakk med noen som driver med merke. Saab-verksted eller Speedparts som overnevnt.

Men la deg ikke lure. Selv om du har en 2.1l så kan du sikkert bruke samme deler som på en 2.0. Du skal ikke tro at dele-listene til sånne forhandlere som Torshov og Mekonomen er de beste og mest komplette. Snakker av erfaring. Snakk med noen som driver med merke. Saab-verksted eller Speedparts som overnevnt.
Saab er livet! 
