Hva er best å trimme?
Moderator: Moderatorer
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Hva er best å trimme?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
Skal dere trimme (!!!), bør dere vel trimme biler som er i bra stand. Dvs ikke gamle (eller nye) rusthauger, tekniske misfostre osv.
Det er viktig å tenke sikkerhet. Derfor er bremser det første dere bør trimme bilen med!
Men husk hva jeg har sagt før: bilene våre går mer enn fort nok som det er.
De fleste er vel 2.0t med 150 hk. Det er da mer enn nok.
Tenk for en slitasje det er når vi gir ca 80% gass i akslerasjonen med 150 hk.
Og ikke minst hvilke påkjenninger vi utsetter kroppene våre for.
Nei, trimming er kun for de som skal ha en racerbil å kjøre på bane med.
Det er viktig å tenke sikkerhet. Derfor er bremser det første dere bør trimme bilen med!
Men husk hva jeg har sagt før: bilene våre går mer enn fort nok som det er.
De fleste er vel 2.0t med 150 hk. Det er da mer enn nok.
Tenk for en slitasje det er når vi gir ca 80% gass i akslerasjonen med 150 hk.
Og ikke minst hvilke påkjenninger vi utsetter kroppene våre for.
Nei, trimming er kun for de som skal ha en racerbil å kjøre på bane med.
Hilsen Ole-P. N-154
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Ole-P snakker trolig litt shitpreik som vanlig.. Og det må jo inneholde en viss form for ironi, og kansje en ettersmak av sarkasme, eller noe i den durenDaniel N683 skrev:hva-for-no??Ole-P-N154 skrev:Men husk hva jeg har sagt før: bilene våre går mer enn fort nok som det er.
De fleste er vel 2.0t med 150 hk. Det er da mer enn nok.
Tenk for en slitasje det er når vi gir ca 80% gass i akslerasjonen med 150 hk.
Og ikke minst hvilke påkjenninger vi utsetter kroppene våre for.
Nei, trimming er kun for de som skal ha en racerbil å kjøre på bane med.

Tror ikke Ole-p kjører orginalt:D
Hadde vært lettere om han hadde slengt på en smily noen ganger

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Nok en som mangler smiley.Petter 900 T skrev:Enig med Ole-P, begynn med bedre bremser, deretter understell.
Til sist, (for oss med banebiler,) TRIM!!!

Ingen plass gode bremser er så viktig som på bane. Er verdt maaange hester å bremse sendt. Men det vet du vel.

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Innlegg: 222
- Registrert: 26 feb 2003, 01:00
- Sted: Ja