Kikker etter en 900 for tiden. Har max 30k, og vil ha ng900.
Har funnet en -94 900s som har gått 180.000, servicehefte 120.000. Skal til EU til høsten.
Hva bør jeg se etter når jeg kikker på den? Har lest div buyers guide, så tror jeg skal være godt forberedt nå.
Dette er sikkert spurt om mange ganger, men hva trengs for å turbokonvertere den?
Hjelp til fersk Saabentusisast..
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Hjelp til fersk Saabentusisast..
Jeg vet bare at de første modellene, som denne, har en stygg tendens til å ruste, så du får ihvertfall se godt etter detWarwick skrev:Kikker etter en 900 for tiden. Har max 30k, og vil ha ng900.
Har funnet en -94 900s som har gått 180.000, servicehefte 120.000. Skal til EU til høsten.
Hva bør jeg se etter når jeg kikker på den? Har lest div buyers guide, så tror jeg skal være godt forberedt nå.
Dette er sikkert spurt om mange ganger, men hva trengs for å turbokonvertere den?

Om du skal bygge om, trenger du vel motoren(med turbo og alt det andre) og ledningsnett fra turbobil. (Etter hva jeg har funnet ved søking) Men jeg vedder på at du blir anbefalt å heller kjøpe en med turbo

Se her:
viewtopic.php?t=9630
viewtopic.php?t=13045
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 73
- Registrert: 19 apr 2007, 08:44
- Bil: M01 9-5 Aero
Blir nok ingen bytte nei, måtte bare høre. Satser på å bytte til 95 når en evt. 900 har gått noen år.
Skal kikke nøye etter rust, har hørt mange advarsler på det. Denne jeg skal se på i dag har gått som familiebil, og eier mener den er rustfri.. Vi får se..
Så lenge det kan pusses og lakkes opp og ikke må sveises går det jo an, men er lite keen på å bytte noen plater.
Skal kikke nøye etter rust, har hørt mange advarsler på det. Denne jeg skal se på i dag har gått som familiebil, og eier mener den er rustfri.. Vi får se..
Så lenge det kan pusses og lakkes opp og ikke må sveises går det jo an, men er lite keen på å bytte noen plater.
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund