Hjelp til fersk Saabentusisast..

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Morten N1009
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 19 apr 2007, 08:44
Bil: M01 9-5 Aero

Hjelp til fersk Saabentusisast..

Legg inn av Morten N1009 » 19 apr 2007, 08:50

Kikker etter en 900 for tiden. Har max 30k, og vil ha ng900.

Har funnet en -94 900s som har gått 180.000, servicehefte 120.000. Skal til EU til høsten.
Hva bør jeg se etter når jeg kikker på den? Har lest div buyers guide, så tror jeg skal være godt forberedt nå.

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men hva trengs for å turbokonvertere den?

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: Hjelp til fersk Saabentusisast..

Legg inn av Eirik N396 » 19 apr 2007, 09:10

Warwick skrev:Kikker etter en 900 for tiden. Har max 30k, og vil ha ng900.

Har funnet en -94 900s som har gått 180.000, servicehefte 120.000. Skal til EU til høsten.
Hva bør jeg se etter når jeg kikker på den? Har lest div buyers guide, så tror jeg skal være godt forberedt nå.

Dette er sikkert spurt om mange ganger, men hva trengs for å turbokonvertere den?
Jeg vet bare at de første modellene, som denne, har en stygg tendens til å ruste, så du får ihvertfall se godt etter det :)

Om du skal bygge om, trenger du vel motoren(med turbo og alt det andre) og ledningsnett fra turbobil. (Etter hva jeg har funnet ved søking) Men jeg vedder på at du blir anbefalt å heller kjøpe en med turbo ;) Det er visst en god del arbeid ellers..

Se her:
viewtopic.php?t=9630

viewtopic.php?t=13045

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 19 apr 2007, 09:28

Best og kjøpe med Turbo ja... Det er myye arbeid og bytte til ny motor senere. Og det er heller ikke lite arbeid og "bare sette inn" en turbo senere..


Johan

Morten N1009
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 19 apr 2007, 08:44
Bil: M01 9-5 Aero

Legg inn av Morten N1009 » 19 apr 2007, 10:24

Blir nok ingen bytte nei, måtte bare høre. Satser på å bytte til 95 når en evt. 900 har gått noen år.

Skal kikke nøye etter rust, har hørt mange advarsler på det. Denne jeg skal se på i dag har gått som familiebil, og eier mener den er rustfri.. Vi får se..
Så lenge det kan pusses og lakkes opp og ikke må sveises går det jo an, men er lite keen på å bytte noen plater.

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 19 apr 2007, 21:43

Løp og kjøp! Nydelig bil, er kjempe fornøyd med min bil, den er knallfin og kjøre og har vært veldig driftssikker :wink: Lykke til med kjøpet :wink:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Svar