Bilen stoppet plutselig idag igjen!?
Da kona var ute å kjørte døde den bare ut for henne.
Så startet den rett etterpå igjen, som om ingenting har hendt!
Det samme har hendt en gang tidligere for et par mnd siden også, men har kjørt noen hundre mil uten problemer etterpå..
Hat spurt om dette før men lurer bare på om det an å lese noen feilkoder for å finne ut hva som har skjedd?
Må man en tur på Saab verksted?
Lese feilkoder!?
Moderator: Moderatorer
Lese feilkoder!?
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Du kan være heldig og finne feilkode men det vet man ikke på forhånd, det kommer jo an på feilen.
Et eksempel er jo om rele'et til innsprøytninga begynner å fjuske, da får du jo ingen feilkode om Trionicen ikke engang vet at den er "påslått"
Den vanligste feilen er vel alikevel veivakselgiveren. Den kan fjuske når bilen er varm men så fungere igjen når bilen har kjølt seg ned.
Et eksempel er jo om rele'et til innsprøytninga begynner å fjuske, da får du jo ingen feilkode om Trionicen ikke engang vet at den er "påslått"
Den vanligste feilen er vel alikevel veivakselgiveren. Den kan fjuske når bilen er varm men så fungere igjen når bilen har kjølt seg ned.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag kan med största sannolikhet säga att det är DI'n eller bensinpumpen som håller på att ge upp.
Det är dom 2 som man inte kan se några felkoder på, förutom att DI'n kan ha lagrat "dålig tändning" eller "ofullständig förbränning", men du får "check engine" när DI'n lagrat tillräckligt många koder av samma slag.
Mvh
Det är dom 2 som man inte kan se några felkoder på, förutom att DI'n kan ha lagrat "dålig tändning" eller "ofullständig förbränning", men du får "check engine" när DI'n lagrat tillräckligt många koder av samma slag.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Han bytta DI i fjor, ikke at det er noen garanti for at det ikke er den...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Skru ut DI'N, lukta i hullen där tändstiften ska vara på DI'n.
Luktar det bara lite svidd elektronik så är DI'n på vei å ryke.
När den har rykt så känns den lukten gott i näsan...
Mvh
Luktar det bara lite svidd elektronik så är DI'n på vei å ryke.
När den har rykt så känns den lukten gott i näsan...
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
