Saab OG900 Turbo
Moderator: Moderatorer
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
Saab OG900 Turbo
Hei! Jeg, Bech og Johan N828 var og så på denne bilen idag:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=4&tot=12
Jeg lurer på om 19000 er litt stivt? Eier sa at bremsene er helrenovert i fjor, en reparasjon til 10 000. Den skal på EU-kontroll til høsten. Det var en del rust, men ikke noe som jeg tror er kritisk, litt i hjulbuer og i dørene, men det må man vel regne med. Også noe rust i bagasjerommet, hvor det også var fuktig. Rusten satt rundt ventilene der nede, men den var helt hard og skavet ikke av eller noe, så så ikke så farlig ut. Jeg brukte lista som er lagt ut på FAQ etter ting man skal se etter, men det meste så bra ut!
Skal også sies at alt det elektriske som speil og takluke + lydanlegg fungerte veldig bra!
Eneste er at jeg ikke merka noe turbo-rykk i bilen da jeg prøvekjørte den. Johan N828 prøvde også, og spratt panseret og fant ut at ledningen til magnetventilen var borte! Så bilen kjørte GLT hele tiden. Men burde ikke være vanskelig.. Ellers så alt bra ut. Men, den har jo rullet en del kilometer, og er gammel, så dere får si deres mening på prisen.
Mvh
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=4&tot=12
Jeg lurer på om 19000 er litt stivt? Eier sa at bremsene er helrenovert i fjor, en reparasjon til 10 000. Den skal på EU-kontroll til høsten. Det var en del rust, men ikke noe som jeg tror er kritisk, litt i hjulbuer og i dørene, men det må man vel regne med. Også noe rust i bagasjerommet, hvor det også var fuktig. Rusten satt rundt ventilene der nede, men den var helt hard og skavet ikke av eller noe, så så ikke så farlig ut. Jeg brukte lista som er lagt ut på FAQ etter ting man skal se etter, men det meste så bra ut!
Skal også sies at alt det elektriske som speil og takluke + lydanlegg fungerte veldig bra!
Eneste er at jeg ikke merka noe turbo-rykk i bilen da jeg prøvekjørte den. Johan N828 prøvde også, og spratt panseret og fant ut at ledningen til magnetventilen var borte! Så bilen kjørte GLT hele tiden. Men burde ikke være vanskelig.. Ellers så alt bra ut. Men, den har jo rullet en del kilometer, og er gammel, så dere får si deres mening på prisen.
Mvh
x 1986 Saab 9000 Turbo SOLGT
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
x 1987 Saab 900 T8 Airflow White Spiker
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg synes den var i dyreste laget... for den prisen så burde det være mulig å finne en M88 eller nyere slik at du i allefall får de nye bremsene..
Men... godt vedlikehold har jo alt å si, kan jo være at den der er bedre en en som er nyere og som har gått kortere...
Hvis bilen er godt holdt så er kansje prisen grei men det er umulig å avgjøre med bare å se på en annonse...
På sikt så er det i allefall bedre å betale for en bil som er velholt enn å kjøpe en rimeligere som man må skru mye på.
Den 9k'en jeg bruker nå har gått 380000 men den føles mye bedre enn mange jeg har prøvd som har gått halve distansen.
Men... godt vedlikehold har jo alt å si, kan jo være at den der er bedre en en som er nyere og som har gått kortere...
Hvis bilen er godt holdt så er kansje prisen grei men det er umulig å avgjøre med bare å se på en annonse...
På sikt så er det i allefall bedre å betale for en bil som er velholt enn å kjøpe en rimeligere som man må skru mye på.
Den 9k'en jeg bruker nå har gått 380000 men den føles mye bedre enn mange jeg har prøvd som har gått halve distansen.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Har var ikke klar over at den manglet:P Han sa at den alltid har dratt med det trykket, noe han mente var et bra trykk:P
Så han ble overasket når jeg sa at den kom til og dra betydelig mer hvis den sitter i. Olja var helt svart. Trenger bytte der.
Jeg tok meg ikke tid til og grave nedi møkka for og se etter ledningen men den er nok der.
Ellers må det legges til at bilens motor var utrolig fin. Girkassa var like tight og fin som rumpa til Lena Alexandra ;P
Så han ble overasket når jeg sa at den kom til og dra betydelig mer hvis den sitter i. Olja var helt svart. Trenger bytte der.
Jeg tok meg ikke tid til og grave nedi møkka for og se etter ledningen men den er nok der.
Ellers må det legges til at bilens motor var utrolig fin. Girkassa var like tight og fin som rumpa til Lena Alexandra ;P
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
Regner med at dette er en 8 ventiler? Jeg ville satset på en 16V. Det er en mer "moderne" motor, og den går billigere.
Angående rust, så koster dette fort litt å fikse hvis man skal få det helt bra, og det er som regel alltid mer rust en da man ser.
Men forøvrig er det den fineste karosseriversjonen med fin farge.
Angående rust, så koster dette fort litt å fikse hvis man skal få det helt bra, og det er som regel alltid mer rust en da man ser.
Men forøvrig er det den fineste karosseriversjonen med fin farge.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Bjørk N1057
- 1,5 bar
- Innlegg: 311
- Registrert: 12 mai 2007, 12:11
- Medlemsnummer: N1057
- Navn: Øivind Bjørklund
- Sted: Rykkinn, Bærum
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum