Giroverførings foring 9000

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Giroverførings foring 9000

Legg inn av Peter » 02 jun 2007, 12:01

Denne er gåen på bilen min, så jeg bestilte ny fra Saab (som ikke var kommet i dag heller :evil: ) men da bestilte jeg til en '95 modell fordi motor og gir i bilen min er fra 95, men så så jeg nå at Speedparts har bare denne foringa, øverst her (Saab kunne bare skaffe hele "knuta" som han kalte det)
men på Speedparts står det at denne foringa bare går opp til 93, og han på Saab sa også at det var to forskjellige, en med firkanta foring og en med rund, og jeg har den firkanta (lurer på om dashbordet er fra 92, og dermed giroverføring også)
men stemmer det som det står på sidene til Speedparts at det var i 93 det var skille??

Og passer disse om hverandre, for hvis det stemmer som der står på sidene til Speedparts så får jo jeg nå feil, men passer den nyere typen med rund foring på allikevell??
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 02 jun 2007, 12:40

Tror det stemmer at det er i 93 det er skille ja, eller i allefall delvis..
Har sett noen M94 med den gamle knuten men det er sikkert tidlige biler som er produsert i 93.
Vet at Thomas hadde en M92 delebil, kansje han tok giroverføringa fra den? Uansett så må du ha en som er lik den som sitter i bilen din, de går ikke om hverandre.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Peter
Overload!!!
Innlegg: 1357
Registrert: 07 apr 2006, 18:10
Medlemsnummer: 813
Navn: Peter Strandmoe
Bil: '01 9-3 Aero
Sted: Sandefjord

Legg inn av Peter » 02 jun 2007, 12:55

Takk, ok da må jeg vell bestille en sånn en fra Speedparts da, håper jeg får den, og får bytta den før festivalen :?

Ja den bilen som var vrak, som denne nå er registrert som var en 92
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 02 jun 2007, 19:59

hallo.. bryter litt inn her siden du har fått svar på posten din..
En kompis av meg har en SAab 900 CSE 2.3 ltt. på den så har han noen mystiske problemer med giringa, og dette er kun når han skal ha den i revers. Girstanga går helt ut til høyre, men får den ikke i gir uansett om man rikker og drar som bare fy.. noen som har en ide på hva problemet kan være? har lest at det kan være giroverføringa(gummi saken), men også dårlig sync på giret. er det noen andre måter dette problemet kan oppstå ved?

Mvh Pål via Tom:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar