Hvor kan man kjøpe O ringer?
Moderator: Moderatorer
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Hvor kan man kjøpe O ringer?
Tjerare... O ringene på dysene på min T16 har sett sine bedre dager. Det er snakk om de beige dysene. Noen som ahr peil på hvor jeg kan få tak i nye O ringer??
Johan
Johan
- Jørgen N1032
- 1,5 bar
- Innlegg: 464
- Registrert: 01 mai 2007, 13:03
- Medlemsnummer: N1032
- Navn: Jørgen Kvandal
- Bil: 9-5 2,0 t Estate
- Sted: Strømmen
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Jeg kjøpte nettopp 4 stk hos Saab-forhandleren i Bodø, det var de 4 mot innsuget, de mot railen holder fortsatt tett, regner jeg med.
De har nummer 107974546 og kostet 85,60 + mva pr stk.
Jeg forstår godt at du betrakter dette som siste utvei.
Men de løste problemet mitt, og var av en utmerket kvalitet, så de skal vel holde tett i 15 år, disse også. Er ikke like sikker på at dysene holder like lenge.
Offtopic: Hvordan merker man at dysene har blitt dårligere, eller for å spørre sånn; ser man noe om tilstanden ved å la de sprute i friluft og studere forstøvninga. De gamle CI-dysene var lette å kontrollere sånn.
De har nummer 107974546 og kostet 85,60 + mva pr stk.
Jeg forstår godt at du betrakter dette som siste utvei.

Men de løste problemet mitt, og var av en utmerket kvalitet, så de skal vel holde tett i 15 år, disse også. Er ikke like sikker på at dysene holder like lenge.
Offtopic: Hvordan merker man at dysene har blitt dårligere, eller for å spørre sånn; ser man noe om tilstanden ved å la de sprute i friluft og studere forstøvninga. De gamle CI-dysene var lette å kontrollere sånn.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Ja, det gjør du. Skal være en fin dusj.og900turbo skrev: Offtopic: Hvordan merker man at dysene har blitt dårligere, eller for å spørre sånn; ser man noe om tilstanden ved å la de sprute i friluft og studere forstøvninga. De gamle CI-dysene var lette å kontrollere sånn.
Hvis de lekker så blir bilen vond å starte, bortsett fra når det er skikkelig kaldt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Ja den prisen var drøy!!!og900turbo skrev:Jeg kjøpte nettopp 4 stk hos Saab-forhandleren i Bodø, det var de 4 mot innsuget, de mot railen holder fortsatt tett, regner jeg med.
De har nummer 107974546 og kostet 85,60 + mva pr stk.
koster sikkert 0,856 øre stk å lage!

Firmaer som selger kulelager, simiringer og lignende har nok også o-ringer.
Her i Trondheim er det et firma som heter Abra.. vet ikke om de har butikker andre steder...
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Her er det billige o-ringer å få kjøpt. En på jobben som har handlet mye til sin amerikaner der viste meg sida. Det var billige deler, og han var kjempefornøyd med service osv.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681