Nybakt Saab-eier fra Bergen her. Jeg har allerede problemer (etter 3 uker), men heldigvis kjøpt hos forhandler, så kostnadene uteblir.
Den sto i nesten 2 uker på verksted uten at de klarte å finne hvorfor bilen ikke startet. Når de endelig fikk start på den, fikk jeg den tilbake. Ved levering streika den igjen, og det tok meg 10 min å finne feilen.
Det viser seg at elektronikken inne i alarmen/sperren/dashbord etc er ødelagt, noe som gjør at startsperren slår seg på automatisk. Fjernkontrollen låste ikke opp/igjen dørene, men slo kun av- og på startsperren.
Dermed må jeg nå starte - vente til den "dør" - trykke på fjernkontrollen - og starte igjen. I tillegg er A/C nettopp fylt på (vik service kom hjem til meg på kvelden og fylte 600gr - meget bra ordning! anbefales!).
Så jeg har en nydelig 9000 cde 2.0 96 mod uten A/C og uten dashlys og fjernkontroll

Men det var egentlig en digresjon. Som sagt er jeg ny her, men er også helt ny med bil. Men min saab har gamle lett-metallsfelger som jeg vil bytte ut. Og da i originale saabfelger. Hvor får jeg best pris, og har noen tips til kule felger som passer 9000? (17")
I tillegg har jeg lyst å style den pittelitt. Den er strøken og har bare gått 133000km, så dette er en bil for fremtiden. Tenker på en beskjeden spoiler, og kanskje skjørt og sånn frontbumper som går ned mot bakken.
Bilen er som sagt helt fantastisk strøken, men ser litt "gubbete" ut. Håper noen har noen tips/triks til en rookie