Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 27 jun 2007, 11:28
Registrerte idag ved en tilfeldighet når jeg sto med hekken mot et butikkvindu at bremselyset bare virker første gangen jeg trår inn bremsen, men venter jeg ca 5 sek og trykker på nytt virker det.
Det virker altså bare første gangen jeg trykker ned bremsen, ikke hvis jeg slipper og trykker gjentatte ganger
Noen vettu erfaringer og løsninger på dette?

Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 27 jun 2007, 11:53
Det sitter en bremselysbryter over pedalen, kan jo være at denne henger seg opp/er treg eller noe i den dur.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 27 jun 2007, 11:55
Tenkte på det, men hvis den er treg skulle jo isåfall lyset fortsette å lyse når jeg slipper pedalen, eller fungerer den på en annen måte?
Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 27 jun 2007, 12:01
Jeg skal ikke si det sikkert, men det er mulig at dette er en "omvendt" bryter, som står trykket inn til vanlig og når du presser inn pedalen spretter den ut.
Uansett er det en fryktelig enkel sak å sjekke, bare å stikke hodet inn under og finne bryteren, så kjenner du nok fort om den henger seg opp.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 27 jun 2007, 12:16
Enkelt var det iaf ikke, må ned med knepanelet for å se noe der da pedalarmen forsvinner opp i det...
Noen andre som vet noe mer om hvordan denne bryteren fungerer før jeg begynner å skru ned noe?
Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
daytonabeach
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 30 jan 2007, 20:39
- Medlemsnummer: N950
- Sted: Drøbak
-
Kontakt:
Legg inn
av daytonabeach » 27 jun 2007, 20:07
MISSION COMPLETED!
Måtte ned med knepanelet, bryteren virket litt tørr og treg, for kronglete å skru den ned, tok bare litt crc og sprayet oppunder et par ganger, dyttet litt ut og inn, og nå responderer iaf bremselyset normalt igjen, takket være en en ekstremt viljesterk og iherdig mann

Saab er ingen bil, men en hobby!
1988 - OG900 T8 (solgt til Saab venn)
1995 - NG900S (solgt)
Leter etter ny 9-5 SW 06-09
Secret Agent N950
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 28 jun 2007, 05:09
Bra det ordnet seg, og for en gangs skyld hadde jeg rett! *feire*

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1