NG 900/OG93

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

NG 900/OG93

Legg inn av Isdahl N1069 » 12 sep 2007, 20:45

Hva skiller disse bilen ifra hverandre bortsett bra baken? Noe motor, interiør? Anything dere/du kommer på...
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 12 sep 2007, 21:19

Ja det er en del forskjelig på de, spesielt de tidlige ng900 fra 9-3. intriøret er litt forskjelig. Men det er ikke store forskjelen. Litt på farve samt att 9-3 setene er litt lenger. Rattet er litt forskjelig. 9-3 og 98 model 900 har samme ratt. Det er også forskjelige Turbo motorer i dem men trur de med T5 er de samme. Er usiker på akurat det.

Støt fangere er forskjelige og grillen. Men det er ikke store forskjeller. Forstilinga er også litt forskjelig. Fremdempere er forskjelige, det samme er bærearmene. Fra 94-96 900 er ikke likt som på 97/98 900 og 9-3

Det er altså noen foskjeler. Men de er ikke så alt for store, men 9-3 ser litt finere ut, men du kan bygge om en NG900 for å få den lik hvis en gidder.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 13 sep 2007, 00:26

Dørene er vel også sveisa på en annen måte på 9-3. Noe med at bjelkene går skrått?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 13 sep 2007, 00:32

Så det er å anbefale å kjøpe en OG93 da?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 13 sep 2007, 00:50

kan legge til at 9-3 har hydraulisk cluch, mens 900 har vaier!
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 13 sep 2007, 08:38

Mats900SQR skrev:kan legge til at 9-3 har hydraulisk cluch, mens 900 har vaier!
DET er den beste grunnen til å kjøpe 9-3vs NG900!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
be_foto N710
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 24 jun 2006, 18:05
Medlemsnummer: N710
Navn: Bjørn Erik
Bil: NG900 98. 2L suger 9-5 01 2,3L
Sted: Blystadlia
Kontakt:

Legg inn av be_foto N710 » 13 sep 2007, 11:42

Akurat det har jo 98 model NG900 å da, bare se på min. Men det må vere en 98 mod hvis du skal ha 900. men skal du ha turbo så er jo det også mye lettere å finne eksemplarer av 9-3. Det er veldig få turbo NG900 til salgs.
Grønn Ng 900 98 model2L suger
Sølv 9-5 2,3L varebil 2001

Jeg er dyslektiker, så skrivefeil kan forekomme. Kan hende noe blir uforstålig! Send meg en PM, så skal jeg rette opp i det.

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 13 sep 2007, 11:43

Og om du skal kjøpe og9-3, så for all del, kjøp en med T5 :wink:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Legg inn av Kristine » 13 sep 2007, 11:46

og9-3 er myyye finere enn ng900. Det er det eneste jeg kan si ;P
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 14 sep 2007, 00:47

Hehe, er det OG93 eller NG900 Ole har? Mener å ha sett det er en 900R men den har da ikke 900 baken? Kovertert da el? :P
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 14 sep 2007, 01:03

den har nokk ny bakluke. samme med Tor å Tommys gule 900TTR det er jo en 94m ng900 men det er ikke så lett å se kan man si :wink:
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Svar