Kongpetrus skrev:Mulig det, men hvorfor er det ikke påbudt med E15 på alle bensinpumper da?
Påbudet kommer nok, E5 og E10 vil presse seg frem og skvise ut alkoholfri bensin, for EU direktivet kommanderer 5,75% biodrivstoff innen 2010
Innen TRE år så er målet 5,75% bioblanding i drivstoff, i
gjennomsnitt 
En umulig oppgave, men dere vet jo hvem som alltid vil være flinkest i klassen når det gjelder EU regler....
Det jeg vil frem til er at jakten på bio drivstoff ikke er drevet av oljeselskaper, men av andre aktører.
Personlig synes jeg det er forkastelig å bruke dyrkbar mark/mat for å lage noe til å fylle på biler
Men, samtidig er det OK å bruke det som octan booster, for å verne om miljøet
Regnet litt på det og laget en tabell med 55 liter`s tank (full) som inneholder X antal liter E85 gir "ny" E-verdi.
2 liter E85 gir E3
4 liter E85 gir E6
8 liter E85 gir E12
Trim forskjellen ligger i at det blandes med 98 oktan (og ikke 87 oktan), og man får et høyt oktantall for heime-mixen

- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.