Green stuff or standard

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
macgeier

Green stuff or standard

Legg inn av macgeier » 30 mar 2004, 11:36

Hei,
ved neste klossebytte så lurer jeg på om det noe å hente på å gå over til Greenstuff eller lignende.

Har en M87 900T8 (m. håndbrekk foran) og en M90 900T16 (håndbrekk bak).

Kjører ikke på bane, men mest "vanlig kjøring", 1000-kroners spørsmålet er om man føler større bremsekraft med disse klossene???

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Green stuff or standard

Legg inn av Bent N208 » 30 mar 2004, 12:14

macgeier skrev:Hei,
ved neste klossebytte så lurer jeg på om det noe å hente på å gå over til Greenstuff eller lignende.

Har en M87 900T8 (m. håndbrekk foran) og en M90 900T16 (håndbrekk bak).

Kjører ikke på bane, men mest "vanlig kjøring", 1000-kroners spørsmålet er om man føler større bremsekraft med disse klossene???
Heisan.

Ja en hvis forsjell vil du merke, samt mindre bremsestøv.Skal du ha full effekt bør du kanskje bytte til EBC skiver i tillegg.

Mvh
Speedparts
Bent :)
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 30 mar 2004, 15:51

Eg har bestilt greenstuff klossar til orginal skive, kan seie ifrå om det blir nokon forskjell om eg merkar det.
Saab 9-5 Vector Sport M05

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 30 mar 2004, 16:28

Nokon talar også godt om Tarox sine klossar og skiver.
Vurderar å bytte til Tarox på 900-en, men får sjå. Er eit ikkje-prioritert prosjekt... ;)

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 30 mar 2004, 19:44

Jeg har green-stuff klosser på bilen min.

de virker ikke så veldig godt når du begynner å kjøre. men når de blir litt varme merker du godt at de bremser bra.

kjøpte mine i fjor sommer, og så nå at jeg må bytte dem. så de holder ikke så lenge.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Lars_N289
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 431
Registrert: 01 sep 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av Lars_N289 » 30 mar 2004, 21:25

alex_ander3@hotmail.com skrev:Jeg har green-stuff klosser på bilen min.

de virker ikke så veldig godt når du begynner å kjøre. men når de blir litt varme merker du godt at de bremser bra.

kjøpte mine i fjor sommer, og så nå at jeg må bytte dem. så de holder ikke så lenge.
Bruker du orginal bremseskive?
Saab 9-5 Vector Sport M05

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 31 mar 2004, 08:40

Green stuff er bra uansett hvilke skiver du kjører med. Selfølgelig
bedre med bedre skiver. Og bremsekraften er en ting, den store
fordelen med Greenstuff er at du kan bremse lengre uten å
varmkjøre bremsene. Klossene tåler mye høyere temperatur.
Standard bremseklosser kan glasseres hvis de blir for varme.

Tro meg-overopphetede klosser som begynner å glasseres er en
meget ubehagelig bekjentskap. Aldri vært noe tull etter at jeg byttet
til Greenstuff.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 31 mar 2004, 09:13

lassis70 skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:Jeg har green-stuff klosser på bilen min.

de virker ikke så veldig godt når du begynner å kjøre. men når de blir litt varme merker du godt at de bremser bra.

kjøpte mine i fjor sommer, og så nå at jeg må bytte dem. så de holder ikke så lenge.
Bruker du orginal bremseskive?
jepp...:)

mange sverger jo til tarox i sverige da.. noen her i norge som har noen erfaringer med det?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 31 mar 2004, 16:33

alex_ander3@hotmail.com skrev:
lassis70 skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:Jeg har green-stuff klosser på bilen min.

de virker ikke så veldig godt når du begynner å kjøre. men når de blir litt varme merker du godt at de bremser bra.

kjøpte mine i fjor sommer, og så nå at jeg må bytte dem. så de holder ikke så lenge.
Bruker du orginal bremseskive?
jepp...:)

mange sverger jo til tarox i sverige da.. noen her i norge som har noen erfaringer med det?
Jeg har også lest på det svenske forumet at mange ikke er fornøyd med green stuff. Mange som sier de er stor fornøyde med tarox.
http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... reen+stuff
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Ole N26
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 408
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 26
Sted: "i reserbilen"
Kontakt:

Legg inn av Ole N26 » 31 mar 2004, 21:14

Husk en ting: Green stuff er en kloss for gatebruk. Skal man ha en kloss for banekjøring eller VELDIG hard gatebruk ville jeg heller satset på Tarox eller red stuff.
:D
SPEEDPARTS
M96 900 661hk/651Nm "extremebilen"
M05 Saab 93SS "konebilen"
M04 VW T5 Hvit og kort "bruks/trekkbilen"
"Den som gir seg er en dritt..."

Svar