Sitter og vurderer om jeg skal kjøpe fjærbeinsstag til kjerra..
Noen som har prøvd med og uten dette, og kan fortelle meg forskjellen?
Fjærbeinsstag
Moderator: Moderatorer
- Saabilac
- Innlegg: 11
- Registrert: 19 mar 2008, 16:05
- Navn: Lasse
- Bil: -95 9000CSE 2,3 LTT
- Sted: Sortland
- Kontakt:
Fjærbeinsstag
Her jobber jeg 
http://www.illusion.no" onclick="window.open(this.href);return false; - Fashion online.
http://www.superharry.no" onclick="window.open(this.href);return false; - Norges teiteste nettbutikk.
http://www.bodypiercing.no" onclick="window.open(this.href);return false; - For deg som er gjennomhulla

http://www.illusion.no" onclick="window.open(this.href);return false; - Fashion online.
http://www.superharry.no" onclick="window.open(this.href);return false; - Norges teiteste nettbutikk.
http://www.bodypiercing.no" onclick="window.open(this.href);return false; - For deg som er gjennomhulla

- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Fjærbeinsstag
Det er vel aldri noen dum ide med fjærbeinsstag, har ikke prøvd med og uten i din bil (9000?), men forskjellen er der i de fleste biler.
Men om dette alene er en så merkbar forkjell som mange vil ha det til vet jeg ikke. Men i kombinasjon med et hardere oppheng ved fjærer, dempere osv vil du merke det om det ikke er der. Mange biler leveres orginalt med disse stagene, i forskjellig utforming og innfesting og oftest av sikkerhetsmessige årsaker. Om det er de store kjøreegenskapene å hente her, er det nok ikke før du har en utover normal kjøreatferd, og har en ellers avstivet bil hvor vridningene i større grad belastes over skallet.
Tenk litt over bruken også.. Er veiene dårlig, mye vinter, gjør ikke nødvendigvis fjærbeinstaget den nytten du tror det vil gjøre. Men for all del.. løp og kjøp
Eller kanskje bygg selv tilogmed? 
Men om dette alene er en så merkbar forkjell som mange vil ha det til vet jeg ikke. Men i kombinasjon med et hardere oppheng ved fjærer, dempere osv vil du merke det om det ikke er der. Mange biler leveres orginalt med disse stagene, i forskjellig utforming og innfesting og oftest av sikkerhetsmessige årsaker. Om det er de store kjøreegenskapene å hente her, er det nok ikke før du har en utover normal kjøreatferd, og har en ellers avstivet bil hvor vridningene i større grad belastes over skallet.
Tenk litt over bruken også.. Er veiene dårlig, mye vinter, gjør ikke nødvendigvis fjærbeinstaget den nytten du tror det vil gjøre. Men for all del.. løp og kjøp


- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Fjærbeinsstag
jeg har et ganske mykt hjuloppheng med aerodempere og H&R-fjærer på min 9000. merka ingen forskjell etter jeg monterte fjærbeinsstag. nå kjører jeg ikke så sykt gris i svingene heller, og har ikke testa bilen på bane, så det stemmer nok som haaka sier at fjærbeinsstaget hjelper deg først når du kommer til det punktet at du krenger så mye at selve karosseriet krenger
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Fjærbeinsstag
Bruk heller pengene på foringer du 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor