Saabologi - Er Saab noe for deg?

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
LEV
0.7 bar
0.7 bar

Saabologi - Er Saab noe for deg?

Legg inn av LEV » 15 apr 2008, 09:00

Dere har sikkert sett denne: http://www.trollhattansaab.net/archives ... for_y.html...

Fritt oversatt blir det noe slik.... (ca :D)

Dersom du er ute etter en raffinert kjøreopplevelse, hva nå det er, kanskje Saab ikke er det rette for deg. Kanskje du skulle prøve en Lexus.

Dersom du er ute etter ekstremt veigrep i krappe hårnålssvinger, kanskje Saab ikke er det rette for deg. BMW skal visst være bra til det.

Dersom du er usikker på om du skal gå for en bil med høye ytelser eller en luksusbil, da er nok de fleste Audi'er noe for deg.

Dersom du er på jakt etter en motor som skriker etter høye turtall, rett og slett fordi du liker det...., kanskje Saab ikke er det rette for deg. Du burde nok sjekke ut en Honda Type R.

Dersom du har lyst på duppeditter som forteller hva alle de andre duppedittene dine gjør, så er nok ikke Saab det rette for deg.

Dersom du er ute etter dønn solid pålitelighet og du bryr deg katten om hva slags bil du har, glem Saab. Kanskje du burde kjøpe deg en Toyota.

Dersom du ønsker at sommerfuglene skal kysse deg og at fisken skal bite på kroken som en takk for din påtatte miljøvennlige innsats, da er det kanskje en Prius du er på jakt etter. Kanskje.

Dersom du ønsker at folk skal beundre deg for hvor godt du har gjort det i livet, da er Saab definitivt ikke for deg. Det er muligens et par Mercedeser du kan vurdere.

Dersom du opplever en midtlivskrise så burde du kanskje vurdere en rød MX-5.

Dersom den eneste skikkelige motoren etter ditt hode er en V8, så bør du ta deg en tur til nærmeste burger SUV sjappe.

Men dersom du elsker å kjøre og har en historie der du knytter bånd og oppretter relasjoner til bilene du eier og folkene bak bilene, da vil kanskje en Saab være bilen for deg.

Dersom du er ute etter en bil som er laget av et selskap tuftet på en historie med innovasjon, så bør du kanskje vurdere en Saab.

Dersom du liker bakoversveisen en turbolader gir deg og synes en i overkant momentsterk styring er interessant, da er Saab mest sannsynlig bilen for deg.

Dersom du vil ha de beste setene i industrien....

...og fantastisk kupé ergonomi....

...og du elsker tanken på V6 ytelser fra en fire sylindret motor....

...og muligheten til å trimme den ytterligere....

...da burde du kanskje se på en Saab.

Dersom du ønsker innovasjoner som er basert på sunn fornuft, for eksempel frontlys koblet til tenningen, et dashbord som kun viser den informasjonen du trenger, ventilerte seter, kanskje du da vil finne ut at Saab er det du er ute etter.

Dersom du trives med å eie et bilmerke som har et stort og entusiastisk brukermiljø som du føler deg hjemme i, så bør Saab definitivt stå på listen din.

Dersom du kan se på bildet under og forstår med en gang hva det betyr, så kanskje en Saab er bilen for deg.
Bilde

Dersom du liker duften av en to-takter, kanskje Saab kler deg.

Dersom du trenger å frakte møbler, vaskemaskiner, motorsykler, musikkinstrument eller noe stæsj annet med din egen bil, istedenfor å få det levert, da er en Saab Estate perfekt for deg.

Dersom du liker tanken på at du kanskje må sove i bilen, da er kanskje Saab bilen for deg.

Dersom du liker det faktum at du ikke ser din egen bil på veien hvert 2. minutt, så....

Og dersom du liker det faktum at det er bevist at bilen er en av de sikreste i verden basert på både kræsjtester og ekte ulykker, så er kanskje Saab den bilen du bør ha.

Mest av alt, hvis du vil ha alle disse egenskapene i én bil - sikkerhet, komfort, ytelse, kjøreglede, ansvarlighet, nytte, innovasjon, historie, anonymitet og ekslusivitet....

...så kanskje Saab er bilen for deg.

Andreas N1194
Overload!!!
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Saabologi - Er Saab noe for deg?

Legg inn av Andreas N1194 » 15 apr 2008, 10:07

Hehe, kul den der! :D

Igrunn rart hvor glad jeg fortsatt er i Saab, tatt i betraktning at min far er 186 cm høy, min eldre bror 192 cm høy, jeg selv er 191 (evt 192) cm høy, vi er 5 i familien og kjørte og900 på tur da jeg vokste opp....det er ikke allverdns plass til beina i baksetet da nei! :lol:

...men har man først lært seg å lirke knærne på plass bak ørene i baksetet, og fått lov til å prøve en og900 turbo, så vet man jo hvorfor man er så glad i den bilen! 8)

Andreas
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 15 apr 2008, 19:08

Har man først fått sansen for de spesielle linjene, at alt stemmer bak rattet, liker gode løsninger, liker miljøet rundt bilen, liker tanken på å kjøre den, da er saab bilen for deg.. Derfor den er bilen for meg (+familien er saabfrelst).. Eneste saaben jeg har kjørt jeg ikke har trivdes veldig godt i er OG9-3..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Arendal

Legg inn av lille-espen N1106 » 16 apr 2008, 09:58

Andreas N1194 skrev:Hehe, kul den der! :D

Igrunn rart hvor glad jeg fortsatt er i Saab, tatt i betraktning at min far er 186 cm høy, min eldre bror 192 cm høy, jeg selv er 191 (evt 192) cm høy, vi er 5 i familien og kjørte og900 på tur da jeg vokste opp....det er ikke allverdns plass til beina i baksetet da nei! :lol:

...men har man først lært seg å lirke knærne på plass bak ørene i baksetet, og fått lov til å prøve en og900 turbo, så vet man jo hvorfor man er så glad i den bilen! 8)

Andreas
Hehe kjenner meg igjen her :)
Vi er 4 i familien og jeg er 202 cm i høyden. Vi hadde alltid en 2 dørs OG900 på langtur, var trangt gitt :) men var jo heldigvis ikke så høy på den tida. Vi var veldig glade i den bilen men var stor jubel da vi anskaffet oss en 9000. Ble litt bedre plass i baksetene da :woot:
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

na_X
Overload!!!
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Legg inn av na_X » 16 apr 2008, 13:48

Har også vokst opp i baksetet i en OG900 her også, når jeg blir stor og får dame og unger og slikt så unner jeg de ikke den litt dårlige komforten det var når jeg vokste opp akkurat. Brodern og jeg fightet vel alltid om å sitte foran på små turer også hvis ikke begge foreldra våre var med. Så da blir det nok noe større med annet baksete ja etter hvert, 9-5 kanskje? :mrgreen: Går også å tenker på om jeg skal røske ut baksetet på min OG900 også, kjører jo stort sett alene. :mrgreen:
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Arnesl N1394
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: N1394
Navn: Arne Slaatsveen
Bil: Saab 9-5 Estate -01
Sted: Brumunddal

Legg inn av Arnesl N1394 » 16 apr 2008, 21:53

Perfekt! =D>
Er nå på min 3. Saab, og har etter min første (900'n) ikke seriøst vurdert noe annet. Ble kanskje noe påvirket av min far som pr. dags dato er på sin 6. eller 7. Saab iløpet av de siste 14-15 år. Min neste bil skal også bli Saab. Til og med fruen i huset har blitt begeistra for disse fantastiske maskinene fra Sverige! Hu som først ville ha Toyota Avensis..... no way!
-01 Saab 9-5 2.0t
-00 Saab 9-3 2.0i - *Solgt*
-12 VW Caddy 1.6TDI BlueMotionCrap Firmabil
-85 Saab 900i (2.0i) *Hugget, brent og borte vekk*

Brukeravatar
Kenneth N662
0.7 bar
0.7 bar
Bil: Saab 9-5 Aero '01
Sted: Narvik

Legg inn av Kenneth N662 » 20 apr 2008, 04:40

lille-espen N1106 skrev:
Andreas N1194 skrev: Vi er 4 i familien og jeg er 202 cm i høyden
Smågutten du :P 207 her, og ratter 9-5 som bare det :woot:
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.

'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-

Svar