Varm motor! 900 OG 86

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
steff
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 428
Registrert: 02 aug 2007, 17:17
Medlemsnummer: N1125
Navn: Stefan Hansen
Bil: 9000 cse 2.3 T
Sted: Drammen

Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av steff » 03 jun 2008, 21:32

Nå har jeg bytta så å si det meste av deler..
krana til varmeregisteret
Vannpumpa
termostat
Bryteren til kjølevifta
Pluss ny olje siden jeg tenkte kanskje den gamle var dårlig å derfor stemplene varmere

Det er heller ikke tett i noen slange..å må ha på varmeaperatet for å få vekk varmen

Men ingen ting har Hjulpet.. har selfølgelig lufta anlegget hver gang! nåle ligger ca 1 cm under det røye merket.. å vifta går hele tida..! noen som har no tips å komme me feilsøking eller hva det kan være? Kan det være radiator som kjøler for dårlig?

Brukeravatar
Macgeier
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 807
Registrert: 18 mar 2005, 01:00

Re: Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av Macgeier » 04 jun 2008, 07:34

Hva med temperaturføleren, kan det være at den viser litt feil (for høy temperatur) slik at viftene starter uten grunn?
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av Morti » 04 jun 2008, 11:46

Har du prøvd å lufte kjølesystemet da? Evnt sjekka om radiator er tett? :)
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av Pål N526 » 04 jun 2008, 23:50

Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av Andreas N1194 » 05 jun 2008, 08:03

Datapaal N526 skrev:Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?
Her må jeg si meg enig! Har en kompis som hadde en og900 suger før, og han måtte kjøre hele sommeren med varmeapparatet på max, så kom høsten, og da vi virkelig trengte all den varmen så fikk han somlet seg til å bytte radiator, og vips, problemet forsvant :P Men for all del, det kan være flere enn en feilkilde da, bare bygger opp under resonementet til Pål jeg.
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
steff
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 428
Registrert: 02 aug 2007, 17:17
Medlemsnummer: N1125
Navn: Stefan Hansen
Bil: 9000 cse 2.3 T
Sted: Drammen

Re: Varm motor! 900 OG 86

Legg inn av steff » 05 jun 2008, 20:53

Andreas N1194 skrev:
Datapaal N526 skrev:Et ofte feilsymptom er tett raiator. Siden du får kjøling gjennom varmeapp, så er det nok den. Hvilken stand er den i?
Her må jeg si meg enig! Har en kompis som hadde en og900 suger før, og han måtte kjøre hele sommeren med varmeapparatet på max, så kom høsten, og da vi virkelig trengte all den varmen så fikk han somlet seg til å bytte radiator, og vips, problemet forsvant :P Men for all del, det kan være flere enn en feilkilde da, bare bygger opp under resonementet til Pål jeg.
Når du sier det så kom jeg på at jeg i vinter var å hilste på MR brøytekant.. å fikk da dytta inn "litt" snø i fronten.. kanskje den har fått seg en trøkk da! nei altså de ser ikke bra ut.. ganske så svart utvendig å vannet er ikke reitn for å si det sånn!

Svar