drivreim skifte og900
Moderator: Moderatorer
drivreim skifte og900
holder på å skifte litt drivreimer på min Saab 900 turbo 87 mod...har fått av alle, da disse var godt slitt, men sliter fælt å få på de nye. Spesielt fordi dynamoen dunker opp i ac pumpe og har da maxet ut sin justeringsevne. tenkte da å skru av ac pumpen så jeg tok av de to skruene som står på topp, men den henger fortsatt under og finner ikke noen åpenbare muligheter. Trenger egentlig bare å løfte opp denne 2-3 cm...er veldig nybegynner på dette, men det er sikkert noen kloke hoder som har noen åpenbare tips..
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: drivreim skifte og900
AC-kompressoren er bolta med 4 torx-skruar, ein i kvart hjørne på "innsida" av kompressoren i botnen. Litt knotete forklart kanskje, men det finns skruar der. Det er også trongt å løsne dei, men det SKAL gå 

Re: drivreim skifte og900
det er svært så trangt, tenkte mer på hele festet til ac kompressoren, når de to skruene er løsnet er det bevegelig sidelengs men ikke oppover..er likksom en eller annen skrue..
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: drivreim skifte og900
Når en løsnar alle fire skruane kan en plukke kompressoren rett opp.
edit: finns også en skru på andre sida av kompressoren, eit stykke under sjølve kompressoren, som held festet. Usikker på korleis den er å nå, eg løyste ihvertfall sjølve kompressoren når eg hadde ute motor på min. Men for å skifte reimar skal det egentlig være unødvendig å løsne på kompressoren...
edit: finns også en skru på andre sida av kompressoren, eit stykke under sjølve kompressoren, som held festet. Usikker på korleis den er å nå, eg løyste ihvertfall sjølve kompressoren når eg hadde ute motor på min. Men for å skifte reimar skal det egentlig være unødvendig å løsne på kompressoren...
Re: drivreim skifte og900
den er god...prøver igjen i morgen med friskt mot..
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
Re: drivreim skifte og900
Det kommer litt an på akkurat det der, men det man kan si er at det generelt er sabla trangt og at ACen min har fremkalt mye banning da alt av remmer ble skiftet under motorbyttet. Men igjen, det er kjekt å beholde ACen når man har svart bil, og sola faktisk skinnerHjelle, N6 skrev:Når en løsnar alle fire skruane kan en plukke kompressoren rett opp.
edit: finns også en skru på andre sida av kompressoren, eit stykke under sjølve kompressoren, som held festet. Usikker på korleis den er å nå, eg løyste ihvertfall sjølve kompressoren når eg hadde ute motor på min. Men for å skifte reimar skal det egentlig være unødvendig å løsne på kompressoren...

"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3