Kan backventilene skape et effekt tap?
En kompis av meg med en 9-5 som skal ha 285 hk, trimmet av nordic uhr, har ikke de hestene. Den går ca like godt som min bil gjør (9000 med 225 hk). Ikke noe rar oppførsel fra bilen eller noe, men den går bare ikke så godt som den skal.
Ved full gass i 3 gir, så spretter turbotrykket til like før "rødstreken", så sklir det sakte ned mot midten av gult.
Det eneste er en rar lyd, som vi TROR kommer fra airconditionen. Problem beskrevet her: viewtopic.php?f=12&t=22210&start=0&st=0&sk=t&sd=a
Jeg tipper:
Magnetventil.
Vakumslanger.
Noen andre hete tips?
Backventiler på M01 9-5
Moderator: Moderatorer
- Pasient N657
- 2.0 bar
- Innlegg: 654
- Registrert: 20 apr 2006, 21:18
- Medlemsnummer: N657
- Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
- Sted: Lillehammer
Backventiler på M01 9-5
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Backventiler på M01 9-5
Les denne: viewtopic.php?f=12&t=22377" onclick="window.open(this.href);return false;
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan