har holdt på å justert litt på turboen min nå får bare opp halvt trykk.
nå har jeg ca 2,5 omdreininger på westgaten.
hva kan det være
halvt turbotrykk
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: halvt turbotrykk
Få deg taki ein gradert turbotrykksmålar slik at du har tal å gå etter når du skal "justere turboen". Grunnladetrykket skal vel være 0.45 om eg ikkje huskar feil, og maks tykket skal vere 0.75 bar.roar skrev:har holdt på å justert litt på turboen min nå får bare opp halvt trykk.
nå har jeg ca 2,5 omdreininger på westgaten.
hva kan det være
Ellers ser du om det er vacuumlekasje om du har ein gradert turbotrykksmålar også, mao du ser om slangane dine er nogenlunde tette.
-
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Kommer det ulyder, som f.eks tenningsbank fra motor vil APC regulere ned trykket for å spare motoren din.
Koble bort APC'n (sett en slange direkte fra kompressorhuset til WG-klokka) og juster grunntrykket til rett verdi.
(Trimming skjer IKKE ved å justere på staget på biler med APC, men elektronisk i APC hjernen.)
Sjekk at du har koblet inn magnetventilen (MV) riktig, og at momentet på bankesensoren er korrekt. Bruk søkefunksjonen i forumet, dette har vært oppe før...
Koble bort APC'n (sett en slange direkte fra kompressorhuset til WG-klokka) og juster grunntrykket til rett verdi.
(Trimming skjer IKKE ved å justere på staget på biler med APC, men elektronisk i APC hjernen.)
Sjekk at du har koblet inn magnetventilen (MV) riktig, og at momentet på bankesensoren er korrekt. Bruk søkefunksjonen i forumet, dette har vært oppe før...
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM