Har en 9-5 2.0 t 2002 mod. stasjonsvongn
Er på tide å byte luftfilter og lurer på å bytte til open air filter.
Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med det? tenker da på at filtrert sitter veldig opent i forhold til det orginale, det sitter jo veldig utstatt til foran framskjermen og opent til underlaget...
har sett på det kitet på SP, noen som har det eller anbefaler noe annet
Nytt Luftfilter
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1430
- Navn: Johan Arvasli
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Sørli
Nytt Luftfilter
Saab 9-5 2.0t M02
- Andrew N1328
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1328
- Navn: Andrew
- Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Nytt Luftfilter
Hei, dette er faktisk et hett tema har jeg fått erfart, men selv opplever jeg ingen problemer med at filteret blir ekstra tilgriset eller lignende, bor på grusvei, så i teorien burde filteret mitt bli ganske tett ofte, men har ikke noe problem, selv etter en kjip vår med skikkelig ødelagt vei og masse søle var ikke filteret noe ekstra skittent etter 12 000 km...Arvasli skrev:Har en 9-5 2.0 t 2002 mod. stasjonsvongn
Er på tide å byte luftfilter og lurer på å bytte til open air filter.
Derfor lurer jeg på hvilke erfaringer dere har med det? tenker da på at filtrert sitter veldig opent i forhold til det orginale, det sitter jo veldig utstatt til foran framskjermen og opent til underlaget...
har sett på det kitet på SP, noen som har det eller anbefaler noe annet
En annen ting er jo dette med luftmengde måler, denne kan fort ryke om du oljer filteret for mye, så ikke overdriv...
Så er det spørsmål om hvilket program du kjører på bilen, original, hirsch, bsr..etc.? Endel vil si at det er dumt å bruke open-air uten "det rette" programmet.. Har altfor lite kunnskaper om akkurat det, så skal heller la noen andre få utdype det, er vel sikkert noen andre tråder om emnet her en plass?
Har for øvrig SP sitt open-air kit
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson
http://www.garaget.org/?car=101291
http://www.garaget.org/?car=101291