Registerbytte, spørsmål ang. deler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Registerbytte, spørsmål ang. deler

Legg inn av Ronny_N169 » 08 apr 2009, 08:24

Om jeg ikke tar helt feil, så skiller det på de 2 små dreva som sitter på balanseakslene. Mange tar jo bort balanseakselkjede på 9000. Kanskje ingen dum ide med tanke på at det er omtrent like tykt som et sykkelkjede og balanseakslene holder dobbel hastighet av turtallet på motoren.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Registerbytte, spørsmål ang. deler

Legg inn av Ingvar N629 » 08 apr 2009, 09:39

Stemmer som Ronny sier, har brukt satsen fra 9-5 på 9000-motor før og droppa balanseakselkjedet. Funker fint det.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar