Fusking ved kjøring
Moderator: Moderatorer
Fusking ved kjøring
Har en 900i 2,0 97mod. fikk problemer med at bilen ikke ville dra på og fusket slapp opp gassen og der sveiv den bra men med en gang jeg prøver og gasse så fusker den og akkurat som den vil daue. Men den sviver fint på tomgang. Hvis jeg slår av tenningen og starter igjen så sviver den fint og drar på i ca 1 km så får jeg samme problemet. Har noen et bra tips til meg hva dette kan være.
- Haaka
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Re: Fusking ved kjøring
Sjekk etter falskluft ved innsug, sjekk tennplugger og kabler, sjekk fordelerlokk for fukt og skitt.. Finner du ikke noe har du med stor sannsynlighet feilkoder som kan hjelpe deg. Og får du ingen feilkoder tar jeg en råsjans på at du kanskje har et uorginalt luftfilter og fjærnet luftfilterboks..(?)gunstead skrev:Har en 900i 2,0 97mod. fikk problemer med at bilen ikke ville dra på og fusket slapp opp gassen og der sveiv den bra men med en gang jeg prøver og gasse så fusker den og akkurat som den vil daue. Men den sviver fint på tomgang. Hvis jeg slår av tenningen og starter igjen så sviver den fint og drar på i ca 1 km så får jeg samme problemet. Har noen et bra tips til meg hva dette kan være.
- Aleks_
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Re: Fusking ved kjøring
Får du noe Check engine lampe i dashen?
Funker LMM'en din som den skal? Gjelder spesielt om du har åpent luftfilter, som Haaka sier.
Funker LMM'en din som den skal? Gjelder spesielt om du har åpent luftfilter, som Haaka sier.
N1025
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby
- 2001 Saab 9-5 2,3t Sedan
x 1997 Saab 900S
http://www.garaget.org/Aleksander
“Horsepower sells cars, torque wins races” - Carol Shelby