Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 06 nov 2009, 19:37
Holdt på å bytte bakre bærearmsforing foran. Måtte løsne mutteren på stabstagleddet. Den vrei jeg rett av så staget knakk rett over mutteren.
Altså denne :
Må jeg bytte denne på begge sider for at det ikke skal bli skjevheter i forstillingen? Eller er det ok å bytte bare på den ene siden.
Er litt bekymret for å ikke få løs mutteren på enden av stabstaget uten å mose alt av gjenger etc. Og da må jo hele stabstaget byttes! Ikke hypp på det.
Mvh Marius
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
zero cool
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 56
- Registrert: 01 jan 2009, 22:28
- Medlemsnummer: N1596
- Bil: Saab 9-5 vector 2002
- Sted: førde
Legg inn
av zero cool » 07 nov 2009, 17:40
trenger berre å skifte på eine sida..
mvh Ole
Saab 9-5 vector 02
Renault Laguna 97
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 07 nov 2009, 18:52
Heihei
Bytta bærearmsforingen på andre side også, også knakk den F*** meg der og. Så da må jeg bytte begge sider uansett!
Kan jeg kjøre bilen med "løst" stabstag? Bare jeg kjører rolig...
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Legg inn
av KongerudN344 » 07 nov 2009, 18:58
Går fint å kjøre med

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 07 nov 2009, 19:10
Men hvordan klarer du å knekke den der når du bytter den bakre foringa???
Du trenger da ikke å løsne den, holder fint å kun løsne braketten som holder den bakre foringa og så bende bærebrua litt ned for å få av foringa.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 07 nov 2009, 23:00
Prøvde å få av foringa uten å løsne, men så at det ville være mye lettere ved å bare løsne den mutteren. Det skulle jo bare ta 1 min ekstra og da ville jeg slippe å bende og herje så jævlig. Jeg regnet jo med at den ville løsne og så var det bare å feste den igjen. MEN, slik ble det jo ikke.
Og så på den andre siden løsnet jeg den av samme grunn, men også pga hvis den også ville knekke rett av er det vel på tide å bytte uansett...? Når jeg først må bytte på den ene siden mener jeg.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner