Hei, sitter og lurer på om noen har erfaring fra stylingen til realcar? Vurderer en frontfanger til min 9-5, og ser at den er mye dyrere på speedparts sine sider enn på realcar sine sider. Hvis jeg evt skal kjøe denne fangeren, bør jeg få noen til å sette den på og lakke, da jeg ikke er spesielt god verken med lakksprøyte eller pussepapir:) Da er det igrunn enkelt å bare sette bilen hos speedparts, få de til å tilpasse, og bare hente bilen en ukes tid senere, selvom det koster etpar tusenlapper ekstra. Hva syns folk om dette forslaget? noen med erfaring mht passform og finish? eller noen som vet om noen som kan påta seg jobben med lakking? gjerne ærlig uten kvittering, men jeg vil naturligvis at resultatet skal bli så bra som mulig:)
mvh oddi
vurderer realcar frontfanger
Moderator: Moderatorer
vurderer realcar frontfanger
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- PetterSmart
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N973
- Sted: bergen
Re: vurderer realcar frontfanger
jeg kjøpte dette body kittet fra realcar til min 95.
fangeren kommer ferdig grunnet så den er det bare til å lakkere som den er.
når det gjelder passform så vet jeg ikke helt for jeg sendte bare inn bilen til et lakkverksted og fikk de til å tilpasse den. de sa det ikke var så mye stress og at den passet egentlig ganske greit.
jeg personlig er veldig fornøyd med fangeren.
dette var for to år siden rundt sommertider, men når det gjelder speedparts så snakket jeg med de først, for jeg tenkte som deg å sette fra bilen og hente den par dager seinere fiks ferdig. men de ville ikke ta den jobben når jeg snakket med de. men sa jeg kunne bestille fra realcar selv (siden det er der de får sitt fra) og snakke med et lakkversted og få jobben gjort der. og det var det jeg gjorde her i bergen. og er meget fornøyd med resultatet.
når det gjelder passform så vet jeg ikke helt for jeg sendte bare inn bilen til et lakkverksted og fikk de til å tilpasse den. de sa det ikke var så mye stress og at den passet egentlig ganske greit.
dette var for to år siden rundt sommertider, men når det gjelder speedparts så snakket jeg med de først, for jeg tenkte som deg å sette fra bilen og hente den par dager seinere fiks ferdig. men de ville ikke ta den jobben når jeg snakket med de. men sa jeg kunne bestille fra realcar selv (siden det er der de får sitt fra) og snakke med et lakkversted og få jobben gjort der. og det var det jeg gjorde her i bergen. og er meget fornøyd med resultatet.
har'n inte Saab, så har'n inte bil
PetterSmart skrev:jeg kjøpte dette body kittet fra realcar til min 95.
takk for svar! Er bare frontfangern det er snakk om i første omgang, siden jeg har noen sideskjørt som passer fint:) Har du bilder av bilen?
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- PetterSmart
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N973
- Sted: bergen
ja har vel et par dårlige mobilbilder. kan sende de på mail eller pm
har'n inte Saab, så har'n inte bil