Kom over denne på Finn: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=0&rub=2
Et kupp som trenger litt arbeid eller rævkjørt katta i sekken? Hadde det ikke vært for at jeg har tatt det tunge valget å utsette 9-5-kjøpet, hadde jeg dratt for å sjekke den ut!
Katta i sekken eller et 9-5-kupp?
Moderator: Moderatorer
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Treng ikkje verte so gale, men eg reknar med at rasling frå "balansekjedet" er same feil som vi hadde på eine 9k-en, det kosta vel rundt 6k på SAAB å fikse om eg ikkje huskar feil.
Om en er interesert i bilen ville eg nok ha kika på den, sidan prisen er lav for å ære ein 5-setar. Ville nok ha sett bilen på eit anna SAAB-verksted eller NAF (dei har også ein garanti som kan kjøpast for bruktbilar) for å få konkret vite kva som var gale, om en då ikkje er so teknisk kyndig at en ser det sjølv.
Om en er interesert i bilen ville eg nok ha kika på den, sidan prisen er lav for å ære ein 5-setar. Ville nok ha sett bilen på eit anna SAAB-verksted eller NAF (dei har også ein garanti som kan kjøpast for bruktbilar) for å få konkret vite kva som var gale, om en då ikkje er so teknisk kyndig at en ser det sjølv.
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Sted: Andenes
Re: Katta i sekken eller et 9-5-kupp?
Bytte registerkjede er dyrt har jeg hørt. 30.000 da hele motoren må skrues opp. Dersom du ser på bilen så sjekk hvor ofte eieren har skiftet olje.TH skrev:Kom over denne på Finn: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=0&rub=2
Et kupp som trenger litt arbeid eller rævkjørt katta i sekken? Hadde det ikke vært for at jeg har tatt det tunge valget å utsette 9-5-kjøpet, hadde jeg dratt for å sjekke den ut!
Det beste er å bestille en NAF bruktbiltest samt få pris hos verksted for å reparere feilene. Dersom det koster mye å reparere, slik at bilen kommer opp mot listepris, kan du prute ned prisen ennda mer på bilen. Er det veldig mye som må fikses kan det kanskje være en ide å sjekke priser på Saab i Sverige..
9-5
Jeg ville vært skeptisk til en slik bil, vinninga går veldig fort opp i spinninga. Blien har i tillegg gått lengere enn snitte. Tror det er snakk om en firmabil. Kjedet koster 15-20000 å bytte hos saab, til en 900s.
Lykke til!!
Lykke til!!