Og hvordan er det med papirer, er vel best at bilen er registert på dagens selger, og ikke forrige eier ( dagens eier har betalt den, men de har ikke omregistert den enda::o) Det vil vel medføre store problemer for meg i tollen vil jeg tro..?

olewa
Moderator: Moderatorer
olewa skrev:Skal til å importere en saab 93B fra Sverige, men jeg lurer på om man kan sjekke om det er heftelser på bilen ( slik som her i Norge??)
Og hvordan er det med papirer, er vel best at bilen er registert på dagens selger, og ikke forrige eier ( dagens eier har betalt den, men de har ikke omregistert den enda::o) Det vil vel medføre store problemer for meg i tollen vil jeg tro..?![]()
olewa
Jaha, det var interesant. Kva begrensingar ligg i det då?Morten S. skrev:Kjempebra skrevet Hjelle. MEN "typegodkjenningen" gjelder vel bilder produsert etter 1972.
Jeg har kun måttet fremskaffe det for biler nyere enn 1972 iallfall. Du kan få reg, den allikevel - men da som "entusiast" bil med begrenset bruksområde.
Då ville eg somsagt sjekka nøye ut den linken ang. eksport, slik at du og selgar kjem fram til noko som er å leve med for begge partar.olewa skrev:Det er nok et rep. objekt ja, 93B sist på 50-tallet
blir å ta med biltralle over grensa og ta den med hitover igjen + noe "småsnacks"