Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Passoa
Legg inn
av Passoa » 12 okt 2004, 21:37
har vært å kjøpt meg min drømmebil, min aller første 900 AERO 88 mod, og gjett om jeg er glad nå!!

med på kjøpet fikk jeg en intercooler som er ment å passe inn nede ved fronten, men selgeren sa jeg måtte finne ut om den var tett. Noen som har peiling på dette?? er ikke noen bilmekaniker akkurat, så jeg har ikke så mye peiling
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 12 okt 2004, 21:48
du kan holde for den ene åpningen, å blåse i den andre..
Eller gjøre det samme bare ha den i vann, så du ser om det kommer opp bobler fra den...
grattis med ny bil..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Trond N47 » 13 okt 2004, 10:25
Grattus med DEN drømmebilen!!!
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
JP
Legg inn
av JP » 13 okt 2004, 21:46
Jepp "Grattus" med drømme bilen!
Hold bilen orginal ikke teip på en Intercooler utenpå bilen
Intercooler er for volvor og store lastebiler

-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 14 okt 2004, 08:06
JP skrev:Jepp "Grattus" med drømme bilen!
Hold bilen orginal ikke teip på en Intercooler utenpå bilen
Intercooler er for volvor og store lastebiler

Eller for Snabbe Saaber...

1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Rune N35
- MAX BOOST
- Innlegg: 2951
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Årnes, Romerike
Legg inn
av Rune N35 » 18 okt 2004, 20:53
Er det forresten den som sto til salgs på Sortland du har kjøpt?
Noen som veit hvor mange -88 aeroer som er igjen nå? er dette en import?
trudde Morten N106 sin var enenste gjenlevende norsksolgte 88..
Grattis forresten!
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 18 okt 2004, 21:57
mostra har/hadde også en norsksolgt, trodde det var de to jeg..
Styrer med DAB og AUX
-
Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
-
Kontakt:
Legg inn
av Kristian N70 » 19 okt 2004, 07:12
Det var vel 2 norske originale 88:or, Morten sin og den som kvadda i Ekebergtunellen?
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 19 okt 2004, 08:20
Var det ikke to i tillegg til den som ble kondemnert da? Hadde jeg hatt reg.nr kunne jo dette sjekkes..
Styrer med DAB og AUX
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 19 okt 2004, 10:29
Kristian N70 skrev:Det var vel 2 norske originale 88:or, Morten sin og den som kvadda i Ekebergtunellen?
har hørt noe om det var 3 jeg.. kan se på skiltet som henger hjemme på veggen.. litt ødelagt, men nummeret kan tydes i hvertfall.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
skilpaddaN287
- 2.0 bar

- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Legg inn
av skilpaddaN287 » 19 okt 2004, 12:31
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 19 okt 2004, 14:05
Import.
I 88 var det vel BN som gjaldt om du registrerte bilen i Bærum.
Denne har BP-skilt over 50000, tippar den er importert ein gong rundt 2000.
Kan også hende at bilen har fått nye kjennetegn pga. knabbing av dei gamle, men det er vel mindre sansynlig.
-
Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Jørgen N237 » 19 okt 2004, 16:14
Dette er Mostra her på forumet sin, den er ekte norsk bil..
Styrer med DAB og AUX
-
Viggen-51
- 1,5 bar

- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
-
Kontakt:
Legg inn
av Viggen-51 » 26 okt 2004, 10:04
Må nok skuffe alle Dere som tror det bare er 2 stk. originale norsksolgte T16Aero-88 i Norge. Hvis Dere allerede har "funnet" 2 , så kan jeg fortelle Dere at jeg vet om 2 til ... eller rettere sagt bare 1 : for den ene er kondemnert (crasha ved Dombås). Den andre er MIN! Tror faktisk det er den siste "ordentlige" Aeron registrert i 88: Den har originalt nemlig ikke katalysator + at den har brekket på bakhjula!
Et par år etter at jeg kjøpte min Aero (Saab Skøyen), ringte jeg til Saab Norge og spurte om akkurat dette, og da fikk jeg til svar ; at det kunne være noe sånt som 5-8 stk. de hadde solgt. På grunn av at det ikke står i vognkortet at det er en Aero, så gikk den under salgsstatistikken deres som "bare" 900Turbo16.. Så man kan vel ta tallene deres med en klype salt....
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)