Hei!
Kan noen hjelpe meg med et par råd?
Jeg har tenkt å bygge om fra automat til manuell gearkasse i min 9K 2,3 turbo 92:a.
Det jeg lurer på er om det er forskjell på 5 trinns gearkassene som sitter i 2,0 og 2,3? Om det har noen betydning om gearkassen er eksempelvis
eldre en 92. Generelt sett så vil jeg gjerne ha all den info jeg kan få om dette.
Så er det noen som har erfaring med dette, så er jeg takknemlig for all hjelp!
Bilen har forøvrig TCS, men så vidt jeg har forstått så ligger ikke den i selve gearkassen, eller....?
Mvh
Johnny
Bytte fra automat til mauell gearkasse
Moderator: Moderatorer
Bytte fra automat til mauell gearkasse
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Hei.
Jeg tror du kommer til å slite med å bygge om så lenge bilen har TCS.
Jeg har holdt på en del med TCS-systemet og jeg er i allefall sikker på at
styreboksene skiller mellom manuell og automat. Vet også at potmeteret på gasspedalen er forskjellig.
Skulle du alikevel gå løs på oppgaven så må du bare ringe eller maile meg, har alle skjemaer på TCS-systemet og har også styreboks og mange reservedeler til TCS med manuell.
En ting som mange også glemmer når man skal bygge om er at du også bør bytte EDU'en, den er heller ikke lik.
Mvh Tor
Jeg tror du kommer til å slite med å bygge om så lenge bilen har TCS.
Jeg har holdt på en del med TCS-systemet og jeg er i allefall sikker på at
styreboksene skiller mellom manuell og automat. Vet også at potmeteret på gasspedalen er forskjellig.
Skulle du alikevel gå løs på oppgaven så må du bare ringe eller maile meg, har alle skjemaer på TCS-systemet og har også styreboks og mange reservedeler til TCS med manuell.
En ting som mange også glemmer når man skal bygge om er at du også bør bytte EDU'en, den er heller ikke lik.
Mvh Tor
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Hvis du mot våre anbefalinger skulle bryte deg på en slik jobb, så er det best å få tak i ei kasse til 93 modell 2,3 turbo. De er forsterket og har mye høyere utveksling. Blir litt tregere da men holder ei stund. 91 og 92 modell 2,3 T er nesten like, tror at 2,0 turbokasser og i kasser også passer. Ihvertfall passer alle 2,3 i kassene. Men hvis du setter i noe annet enn 2,3T kasse, så spiser du opp lagrene på kort tid med det enorme momentet.
F.o.m. 94 passer ikke girkassene til motoren din.
F.o.m. 94 passer ikke girkassene til motoren din.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T