Har nå endeligt blitt eier av Saab 93.
Det er en Vector 1,8t 2005 model.
denne har orginalt anlegg, CD veksler under klima, radio,aux og tlf. ikke navigasjon.
Har altid vært opptatt av lyd og hifi. og bruker MYE penger på dette.(stue anlegget) så orginal anlegga i bil må som regel oppgraderes. Før bygde jeg altid alt fra bunnen av selv, men vet nå ikke om jeg gidder det nå/enda. men noe blir nokk gjort for bedre lyd.
Er mange høytalere i denne bilen og ser for meg utbytting av høytalere som passer i orginale hull etter hvert. samt en liten subb.
så lurer i første omgang på om det er phono/subb utgang på den orginale enheten, elle rmå en bruke Høytnivå utgang/inngang på subb ??
Og dersom noen har tips om høytalere som kan erstatte de orginale uten modifikkasjoner osv og som gir gode forbedringer av lyd, kom gjerne med tips. Eg sjøl kan se for meg at någen Focal kan gjør goe nytte her ja...
Orginal spiller
Moderator: Moderatorer
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Orginal spiller
Om du ikke har den største originale stereoen ville jeg heller anbefalt og oppgradert til den. Det er ingen utgang for phono / sub. Søk litt her på forumet og du vil finne mange lignende tråder med spørsmål ang anlegg til disse bilene.
Selv har jeg det det største org anlegget i min 9-3. Der er vel 11 høgtalere (to av dem skal være "sub") og to forsterkere, det er jeg veldig førnøyd med og føler ikke jeg trenger mer lyd iallefall.
Selv har jeg det det største org anlegget i min 9-3. Der er vel 11 høgtalere (to av dem skal være "sub") og to forsterkere, det er jeg veldig førnøyd med og føler ikke jeg trenger mer lyd iallefall.

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1159
- Navn: Bjørnar Bakke
- Sted: Gjøvik
Re: Orginal spiller
På STCS kan du finne mye god info: http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 0&t=162959
Det er litt styr med disse før 06 ettersom det er endel fiberoptikk i stedet for ledninger rundt om.
Det er litt styr med disse før 06 ettersom det er endel fiberoptikk i stedet for ledninger rundt om.