Hei, har siste uken fått en romlelyd fra høyre forrhjul.
Lyden er konstant ved kjøring rett frem og til venstre, men blir lavere, eller forsivnner (ikke helt sikker) ved høyrseving.
Den er tilstede fra ca 35 til 90 km/t som jeg kan høre.
Drivknuten på høyre side begynner å bli skrall, lager klikkelyder ved fult rattutslag til venstre, men kan denne lage slik romlelyd?
Mine tanker går mot slitent hjullager, men er usikker på grunn av at drivknuten er skrall.
Når jeg jekker opp bilen og hjulet, for så å snurre på det, kommer det en slags klikkelyd, usikker på hvor mange ganger denne lyden kommer per omdreining på hjulet.
Hva tenker folket her om dette?
Romelyd fra høyre forrhjul?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: Romelyd fra høyre forrhjul?
Hjullager ja...
Glemte forresten å nevne at jeg ikke kan kjenne noe slakk i det når hjulet er over bakken.
Glemte forresten å nevne at jeg ikke kan kjenne noe slakk i det når hjulet er over bakken.
Selv om du ikke kjenner slakke kan det godt være lageret.
Veldig typiske symptomer på hjullager iallefall!
Veldig typiske symptomer på hjullager iallefall!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- doo-kie
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Romelyd fra høyre forrhjul?
Jeg ville no ha kjøpt ny knute å hjullager, og når du demonterer får du jo kjent på lageret. Er det ikke gåent leverer du bare lageret tilbake:) ikke uvanlig at knuten lager lyd om den er veldig dårlig.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Ang. hjullagerlyd uten merkbar slark i hjulet. Jeg byttet nylig hjullager foran på min og900 på ene siden. Jeg byttet det venstre lageret, for det bråkte veldig, og det var mye slark i dette. Da jeg hadde byttet lageret, var jeg forundret over at lyden ikke forsvant. Da tok jeg en sjanse, og byttet like greit det andre lageret også, selv om jeg ikke kunne kjenne noe slark på på høyre hjul da jeg jekket opp bilen. Da forsvant lyden 
Så hjullagerlyd er fullt mulig selv om en ikke kjenner slark. Mulig du må kjøre en stund med lyden før du kan kjenne slark

Så hjullagerlyd er fullt mulig selv om en ikke kjenner slark. Mulig du må kjøre en stund med lyden før du kan kjenne slark