På bilen min har jeg bremset fra WP Pro brakes (6-stempla caliper), og i vinter har jeg hatt litt problemer med ene caliperen, antagelig pga salt..
Stemplene på den ene caliperen satte seg nok, for belegget ble slitt helt bort på èn kloss mens de andre var greie, og når jeg skulle bytte klosser måtte jeg bruke GROVT verktøy for å få tilbake stemplene..
Etter at jeg har byttet klosser har jeg fått en merkelig ulyd som kommer av og til, enten i forbindelse med stort rattutslag og litt brems, eller kraftig nedbremsing.
Jeg vil anta at det er noe med stemplene og den klossen der det var problemer før bytte, og vil selvfølgelig utbedre dette raskest mulig.
Så til sakens kjerne:
Planen var å skru av caliperne og få de overhalt, men en gjør jo ikke noe slikt uten å bytte pakninger, og dette er nok ikke lagervare hvor som helst..
Faktisk er det så ille at jeg må kjøpe fra England (partsforsaabs), og det er ikke lagerført der heller, så det er først en god tid å vente på svar om pris etc., deretter tre ukers leveringstid fra produsent til England, og så tar det sikkert over to uker fra England og hjem - med andre ord ikke noen kjapp affære.
Derfor; er det noen her som har kjennskap til om det finnes tilsvarende caliper det går an å få tak i pakninger til her til lands, evt om det er vanskelig å finne noen som kan lage slikt på forespørsel?
Eventuelt: er det overhode noe poeng i å ta ut stempel, hone opp etc uten å bytte pakninger?
Såvidt jeg husker er det ikke noe "støvskjold", kun ringer rundt stemplene.