Rune N35 skrev:Har inntrykk av gardina går helt ned i dass, og ikke bare i sjølve dassen men i røra UNDER dassen med en gang myndighetene hører om kombinasjonen 4WD og ombygging.
Gutta på offroad.no har sitt å slite med i møte med de høye herrer....
Sååå ille er det ikke.
Vi får til det meste bare vi skriver gode nok søknader og framskaffer diverse dokumentasjon.
Jeg har fått godkjent det meste jeg har søkt om. Heving, større dekk, ombygging til servo, motorbytter, endring av karosseri osv.
Det som gjør at mange får nei er rett og slett dårlige søknader og kommunikasjon med Biltilsynet. De tenker ikke på at du må bytte radiusarmer, omkalibrere speedometer osv når du hever bilen fordi du får en helt annen geomatri i understellet.
De har selvfølgelig et regelverk å forholde seg til. Men når du får godkjent Granada med twin-turbo og og over 1000 hk så sier det seg selv at det kun handler om å gjøre skikkelig forarbeid.
Ingvar har f.eks fått godkjent Sonett med midt-motor. Og det er ikke lett. Ikke engang jeg hadde tro på at det skulle gå.
Men han har gjort skikkelig forarbeid og hatt en god dialog med tilsynet.
Og da går det meste.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.