Hei,
Saab 9-5 2,3T 2002 bensin, automat, ikke chippet, kjørt 160 000.
Noen sier jeg bør fylle 98. Føler selv motoren maler bedre, men det kan godt være noe jeg innbiller meg.
Bør jeg spandere de ekstra kronene? Hva sier de lærde?
Blyfri 95 eller 98
Moderator: Moderatorer
Re: Blyfri 95 eller 98
Er den org., så kjør 95.
Skulle ute temp bli 40 grader og du har 1500 kg på slep kan det vurderes 98. Selv kjører jeg 95/e85 vinter og 98/e85 sommer. pga. noe høyere prestanda.
/ d
Skulle ute temp bli 40 grader og du har 1500 kg på slep kan det vurderes 98. Selv kjører jeg 95/e85 vinter og 98/e85 sommer. pga. noe høyere prestanda.
/ d
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: Blyfri 95 eller 98
Orginal programvare så er det ingen problemer med 95 nei, har du hatt mappet så bør du fylle 98 pga. tenning og ladetrykk som er mer aggresivt stillt..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Innlegg: 609
- Registrert: 12 okt 2006, 21:08
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Re: Blyfri 95 eller 98
Kan skrive under på at Pål og Na_x har rett økt drivstoff forbruk og motoren klarer ikke utnytte oktantallet på en orginalmotor.
SAAB ER BEST