Blyfri 95 eller 98

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
KristianZ
Innlegg: 16
Registrert: 28 aug 2012, 08:39

Blyfri 95 eller 98

Legg inn av KristianZ » 12 sep 2012, 14:58

Hei,

Saab 9-5 2,3T 2002 bensin, automat, ikke chippet, kjørt 160 000.

Noen sier jeg bør fylle 98. Føler selv motoren maler bedre, men det kan godt være noe jeg innbiller meg.

Bør jeg spandere de ekstra kronene? Hva sier de lærde? :)

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Blyfri 95 eller 98

Legg inn av Pål N526 » 12 sep 2012, 16:19

Er den org., så kjør 95.
Skulle ute temp bli 40 grader og du har 1500 kg på slep kan det vurderes 98. Selv kjører jeg 95/e85 vinter og 98/e85 sommer. pga. noe høyere prestanda.

/ d
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Blyfri 95 eller 98

Legg inn av na_X » 12 sep 2012, 22:16

Orginal programvare så er det ingen problemer med 95 nei, har du hatt mappet så bør du fylle 98 pga. tenning og ladetrykk som er mer aggresivt stillt..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Ola Pituetten N703
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 609
Registrert: 12 okt 2006, 21:08
Medlemsnummer: N703
Navn: Ove Kynell Arstad
Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
Sted: Etnedal i Valdres
Kontakt:

Re: Blyfri 95 eller 98

Legg inn av Ola Pituetten N703 » 13 sep 2012, 07:29

Kan skrive under på at Pål og Na_x har rett :lol: økt drivstoff forbruk og motoren :D klarer ikke utnytte oktantallet på en orginalmotor.
SAAB ER BEST

Svar