Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
saab900gutten
- 0.7 bar

- Innlegg: 114
- Registrert: 09 des 2010, 16:44
- Navn: Mathias
- Bil: Saab 9-5 2.3T MY08
- Sted: Sandefjord
Legg inn
av saab900gutten » 06 nov 2012, 04:00
Hei! Har en 9-5 98'mod 2.0t sedan som jeg er veldig fornøyd med. Det eneste er at jeg føler den er litt myk og har lite sportslige kjøreegenskaper. Jeg prøver å finne en billig løsning for å gjøre det litt stivere og mer sportslig. Vet at det ikke blir allverdens forskjell uten å legge mye penger i det, men kun litt skader ikke. Noen som vet hva som kan gjøre litt forskjell, eks foringer og hvem, dempere viktigst bak foran? Demperene bak synger også på siste verset, så om det hadde hjulpet å bytte disse til noen stivere så hadde det passet bra
På forhånd takk for svar.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 06 nov 2012, 11:01
Bytt støtdempere og bytt de fremre foringene i lenkearmene bak, "trailing arm bush" til polyurethan.
Gule Koni støtdempere koster ikke all verden.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
little_e
- 2.0 bar

- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Legg inn
av little_e » 29 nov 2012, 03:10
Hadde nok gått for Bilstein B6 Sprint eller Bilstein B8 Sprint. Bilstein-demperne er rett og slett mye kraftigere og mer solide, og tåler enkelt og greit mer...
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 29 nov 2012, 08:29
little_e skrev:Hadde nok gått for Bilstein B6 Sprint eller Bilstein B8 Sprint. Bilstein-demperne er rett og slett mye kraftigere og mer solide, og tåler enkelt og greit mer...
Helt enig, men trådstarter spør etter en billig løsning og et sett Bilstein er vel ikke helt der.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Simon 9-5
- Innlegg: 22
- Registrert: 24 okt 2011, 06:53
- Medlemsnummer: 2280
- Navn: Simon
- Bil: 9-5 04' 2.0T
Legg inn
av Simon 9-5 » 29 nov 2012, 13:51
Jeg byttet til B8 sprint dempere med eibach 40mm senk fjærer og foringer (foran og bak) i sommer. Bilen ble som NY. Anbefales på det sterkeste, og det var ikke så altfor dyrt. Husker ikke nøyaktig pris nå dessverre.
-
Ove N
- 1,5 bar

- Innlegg: 402
- Registrert: 23 jun 2006, 18:19
- Medlemsnummer: N1840
- Navn: Ove Nerhus
- Bil: 9-5 03, 9-3 SC 08, 9-3 Viggen
- Sted: Sandnes
Legg inn
av Ove N » 04 des 2012, 17:13
SAS Uprated 25mm Front - 22mm Rear Anti-Roll Bar/Sway Bar Kit

En god begynnelse på en stivere 9-5 synes nå jeg..
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3849
Dessverre ikke "billigløsning" nei

MY03 9⁵ Vector 2.0t Hirsch Estate Manuell m/Aero fangere/skjørt fra MY05, SAS stag forran/bak, Powerflex på understell
2008 9³ 150hk TID SportCombi
M00 9-3 Viggen Blå 3-Dørs og Sort 5-Dørs
M94 Saab 900 SE 2,0 Turbo 3-Dørs T5 "Hvit Viggen look"
M84 OG900 Aero Sort
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0i 3-Dørs 131HK
x [Solgt] Saab 99GL 2.0 '76
-
TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Legg inn
av TiaZzz » 04 des 2012, 17:35