Ja det er mye sjau i og900'en min når jeg kjører til vanlig, og ikke minst når piggdekk står på. Hvor begynner en med lydisolasjon? hvor er det lydene kommer mest fra? hvor får jeg tak i material til dette, hva kan brukes? eggekartonger?
takk for eventuelle svar.
Lydisolasjon - Hvor/Hvordan?
Moderator: Moderatorer
- Anders N95
- 1.2 bar
- Bil: Ingen for tiden.
- Sted: Stavanger
Lydisolasjon - Hvor/Hvordan?
Vørterøl og svisker!!
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Hjulbuene og dørene er de viktigste punktene for å redusere dekkstøy. Du får kjøpt støyisolasjonsplater på alle bilrekvisita forhandlere. Kjøp både asfaltplater og porøse plater, tectyl understellsbehandling, og gjerne litt karrosserikitt.
Start med å sjekke alle ledningsgjennomføringer og tettelister, her er det mye å hente hvis det ikke er tett. Legg asfaltplater inne i dørene og på oversiden av hjulbuene. Porøse plater / matter kan legges i gulv, på torpedoveggens innside (skjær til og lim på) og i bagasjerommets sider.
Tectylbehandling av hjulbuene demper litt støy, dette kan du gjøre selv hvis det er helt rent, tørt og rustfritt. Bruk karrosserikitt til å tette gjennomføringer, legg på mellom asfaltplater og i karrosseriskjøter i hjulbuer og torpedovegg.
Start med å sjekke alle ledningsgjennomføringer og tettelister, her er det mye å hente hvis det ikke er tett. Legg asfaltplater inne i dørene og på oversiden av hjulbuene. Porøse plater / matter kan legges i gulv, på torpedoveggens innside (skjær til og lim på) og i bagasjerommets sider.
Tectylbehandling av hjulbuene demper litt støy, dette kan du gjøre selv hvis det er helt rent, tørt og rustfritt. Bruk karrosserikitt til å tette gjennomføringer, legg på mellom asfaltplater og i karrosseriskjøter i hjulbuer og torpedovegg.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ellers kan eg legge til at om en tek vekk isolasjonsplatene i dørken vil bilen støye kjempemasse...
BTW effekttiv trim på ein 900c. BTDT. 
So om du tek av teppet og legg på meir støydempingsmatter evt. der som ikkje er slikt vil du nok få ein støyreduksjon. Men, husk på at det bør være 110% tørt før du startar, og at bilen kjem til å verte tyngre.

So om du tek av teppet og legg på meir støydempingsmatter evt. der som ikkje er slikt vil du nok få ein støyreduksjon. Men, husk på at det bør være 110% tørt før du startar, og at bilen kjem til å verte tyngre.