I forbindelse med dette skifte av bremsesklosser måtte jeg skifte caliperen på venstre side bak da denne var helt umulig å få stempelet inn på (noe som medførte demontering og fiksing - noe som helt til sist medførte at gjengene på luftenippelen røk

På høyre side bak gikk det ikke så bra. Her skiftet jeg caliperen i fjor og det var enkelt å få stempelet tilbake. Renset opp glidepinnene til caliperen og renset også opp sporene der klossene ligger. Gjorde en testbremsing når hjulet hang fritt og la merke til at bremsene ble hengende på ganske hardt (klarer å rotere hjulet, men merker mye motstand). Prøvde så en kjøretur. Det luktet brems og kjente varmeutvkling. Jekket opp bilen igjen og årøvde å løsne på brekkjusteringen for å sjekke om dette kunne være årsaken, men det hjalp ikke.
Per nå er jeg altså ganske sikker på at det ikke er caliperen eller brekket. Tenkte at neste steg er bremseslangen. Har hørt at bremseslangen kan svelle og at ikke bremsevæsken får returnert fort nok - noe som kan medføre at bremsene henger. Høres dette fornuftig ut eller er det andre ting som bør sjekkes først?