åssen ligger det an for meg å bytte fra min 2.0i til en 2.3/2.5/v6?
ledningsnettet må byttes i samme slengen da eller?
motorskifte?
Moderator: Moderatorer
- sabbus-N252
- 1,5 bar
- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
motorskifte?
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag antar att det är en Ng900 du har?
Du ska ligga unna V6, det är den sämsta motor som saab levererat.
Mycket haverier å "plundrete" service eftersom det är så trångt.
Däremot så kan du stoppa i en 2.3L, om du sörger för att få med datorn till den motorn så ska det gå att omprogrammera den till 170-180hk.
Har en kamrat på kongsberg som gjort det, han hämtade motor i sverige.
Dom motorerna är inte dyra på andra sidan gränsen!
Mvh Anders
Du ska ligga unna V6, det är den sämsta motor som saab levererat.
Mycket haverier å "plundrete" service eftersom det är så trångt.
Däremot så kan du stoppa i en 2.3L, om du sörger för att få med datorn till den motorn så ska det gå att omprogrammera den till 170-180hk.
Har en kamrat på kongsberg som gjort det, han hämtade motor i sverige.
Dom motorerna är inte dyra på andra sidan gränsen!

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
