4-Hjuls-kontroll?
Moderator: Moderatorer
- Viggen-51
- 1,5 bar
- Innlegg: 362
- Registrert: 26 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 51
- Bil: 9-3 Viggen Cab.
- Sted: Nordmøre
- Kontakt:
4-Hjuls-kontroll?
Et lite spørsmål til Dere som har montert senkesett på Deres 9-3'er:
Bruker det å bli mye justering av hjulvinkler etc. i forbindelse med 4-hjulskontroll? (redd for at det kan ta lang tid => dyrt!)
Jeg vil gjerne ha dette anmerket som godkjent i vognkortet, og da må man jo ha papirer på at en slik kontroll er utført! Eller hur?
Nytt oppsett: H&R + Bilstein Sprint
Bruker det å bli mye justering av hjulvinkler etc. i forbindelse med 4-hjulskontroll? (redd for at det kan ta lang tid => dyrt!)
Jeg vil gjerne ha dette anmerket som godkjent i vognkortet, og da må man jo ha papirer på at en slik kontroll er utført! Eller hur?
Nytt oppsett: H&R + Bilstein Sprint
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Var på kontroll hos godkänd verkstad och då behövde inte justeras på min Ng900 när jag sänkte den med kilen fjädrar.
Visserligen var det i sverige och kanske hade jag tur....
Mvh Anders
Visserligen var det i sverige och kanske hade jag tur....

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Et spm, er 4 hjulskontroll og forstillingskontroll det samme? skjønner jo at forstillingsk. er på for hjulene og 4h på alle hjulene,men gjør de det samme?
på og 900når du senker de bak, trenger du ta noe annet enn kontroll av forstillinga? for det blir jo ike noe forandring bak vel?
på og 900når du senker de bak, trenger du ta noe annet enn kontroll av forstillinga? for det blir jo ike noe forandring bak vel?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
På og900 er det jo stiv bakaksel, så hjulene vil ikke forandre vinkel uansett hvor mye du semker. Det eneste som skjer er at akselen blir presset litt over mot høyre.
Vet ikke hvordan det er på nyere 900, men det kan jo høres ut som det ikke er stiv bakaksel på de. Dermed må det sjekkes og evt justeres om nødvendig.
Vet ikke hvordan det er på nyere 900, men det kan jo høres ut som det ikke er stiv bakaksel på de. Dermed må det sjekkes og evt justeres om nødvendig.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
På en 4-hjulskontroll blir alle vinklene kontrolert,caster,camber osv. det skjer ved at man setter på måleutstyr på alle hjulene som igjen da måler ut de forskjellige vinklene ut fra ett gitt mål.
Derav 4-hjulskontroll.
4-hjulskontroll og forstillingskontroll er ikke det samme.
Derav 4-hjulskontroll.
4-hjulskontroll og forstillingskontroll er ikke det samme.
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen