Tech 2

Her kan du selge dine gamle eller nye deler.
HUSK: Les reglene for posting!! Det er gratis og åpent for alle å poste her.

Moderator: Moderatorer

Forumregler
HUSK! Siden kun moderatorer og administratorer kan svare i kjøp/salg-forumet: Skriv inn; kontaktinfo - hvordan du vil bli kontaktet, stand på gjenstanden, hvor gjenstanden befinner seg...
areiertsen
Navn: Audun Reiertsen

Tech 2

Legg inn av areiertsen » 20 mai 2020, 20:14

Har en Tech 2 klone som jeg som lufter interessen for.

Pris: 2500,-

Kontakt meg per e-post på: areiertsen@gmail.com
Salgsobjektet er i Tromsø.

Kjøpte denne på eBay for 3500, legger ved litt tilleggsutstyr til ca. 800 kr i verdi. Bla. et PCI-kort som kan brukes til å flashe PCMCIA slik at programvare kan endres til andre årsmodeller, typer og bilmerker. Skriver litt mer om det lengre ned i annonsen under medfølger.

Jeg må innrømme at jeg selv var selv skeptisk til å benytte klone da jeg hadde lest mye forskjellig om dem på nett. Brukte derfor mye tid på å sette meg inn i fordeler og ulemper med kloner før jeg bestemte meg for å kjøpe en selv. Jeg kjøpte denne på eBay og har selv brukt den på en Saab 900 96 mod uten problem. Riktignok bare til å lese av feilkoder og ikke noen tyngre diagnose/programeringsjobber som kloner noen ganger har hatt problemer med. Eventuell kjøp og bruk blir på egen risiko.

Medfølger
- Tech2 diagnoseverktøy
- Strømkabler for vanlig støpsel, sigarettenner og batteri
- Diagnosekabel med 5 ulike adaptere til diagnoseporter for flere merker/modeller. Bla OBD.
- Cand! modul for tilkobling til nyere Saab modeller
- Link kabel COM(RS-232)/RS-485 for tilkobling av Tech2 til PC til bruk sammen med TIS.
- Overgang COM(RS-232) til USB for bruk av link kabel med nyere PC
- CD-er med TIS-2000 og brukerhåndbøker
- 1 stk - 32 mb PCMCIA kort med Saab versjon 44.000 installert, denne
dekker Saab 900 1990-1998 og saab 9000 1988-1998
- Elan digital systems PCI-slot PCMCIA kort for PC.
PCMCIA - kortleser for PCI slot på pc med programvare (Cardware og Memory card explorer) og driver for å flashe
PCMCIA kort. Må ha Windows XP for å fungere. Med dette kan du skrive flashe kortet som medfølger og legge inn ønsket
programvare for ulike modeller, år, merker fra .bin filer. Har selv brukt dette da kortet jeg fikk med hadde versjon 143.000
som ikke funker med saab 900 96. mod, flashet derfor selv kortet til versjon 44.000

Kan medfølge dersom ønskelig
Nedenfor lister jeg opp informasjon og filer jeg har samlet på nett, kan medfølge om det er av interesse, uten ekstra kostnad så klart.
- Samling med linker med informasjon vedrørende tech2, tech2 kloner, brukerhåndbøker, programvare og nedlastning av
programvare.
- Flere .bin filer med andre programvareversjoner for Saab
44.000
135.000
136.000
143.000
146.000
148.000
Dette dekker de fleste modeller og år, du kan lese mer om versjonene her:
https://www.tech2wiki.com/doku.php?id=w ... _for_tech2
- .bin filer med programvare for Chevrolet, Opel og Suzuki
- Brukerhåndbok for GM SPS (service programming software) til omprogrammering av ECU via PC.
- 2 versjoner av TECH 2 brukerhåndbøker
- Saab EPC - Verkstedprogramvare med visning av reservedeler og komponeneter
- Saab WIS - Verkstedhåndbok med reperasjons- og feilsøkingsprosedyrer.
- Global TIS og TIS 2000 - Saab programvare som kan brukes til SP (service programming), Hvis Tech2 kobles via PC med
denne programmvaren får man sikkerhetsklarering til styreenhetene i bilen. Er relevant
hvis en f. eks skal skifte/legge til en alambrikke.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Svar