Ikke monter dump på en bil med luftmassemåler

Moderator: Moderatorer
hei.TurboLars N384 skrev:Bare et kjapt spørsmål , hva er regelen for dumpventil?
Ikke monter dump på en bil med luftmassemåler?
![]()
Er ikke noe problem å kjøre med dump på t16 biler har jeg erfart. kansje den går med litt feitere blanding, har ikke jeg vært borti. men det er i hvertfall ikke noe problem som jeg har fått med meg. har kamerater og gamle broderns som gikk med det..Surbotaab (ralle) skrev:hei.TurboLars N384 skrev:Bare et kjapt spørsmål , hva er regelen for dumpventil?
Ikke monter dump på en bil med luftmassemåler?
![]()
hvis du har en bil med mekanisk insprut (T- 8 ) så kan du godt bruke en åpen-dump ventil...(du burde kansje dette for å spare turboen....)
mens i en bil med elektronisk insprut (med LMM) så burde du ikke bruke en åpen dump.... dette pga at den elektroniske inspruten bruker LMM`en til å beregne mengden av luft som har kommet inn i "systemet"... n hvis du slipper ut noe av denne oppmålte luften så vil motoren få for mye bensin rett etter avlastningsventilen har slyppet ut luft... ikke at dette er noe farlig, men motoren vil få for mye drivstoff og kvele seg pga dette....
får håpe jeg fikk med meg alle momentene i dette innlegget her![]()